Het grote Kiwi avontuur

Vervallen en vergeten Hue

De stad zelf niet natuurlijk. Die is niet vergeten, maar door de oorlog wel een beetje vervallen. Hue staat bekend om de grote oude citadel. Het was de hoofdstad tot 1945. Het staat ook bekent om hele grote tombes die om de stad heenliggen.

Die laat ik allemaal links liggen. Ik heb genoeg oude dingen en dode mensen gezien. En toegang was ook vrij prijzig, om eerlijk te zien. In plaats daarvan besloot ik, samen met 3 anderen, om een verlaten waterpark te gaan bezoeken. Half-af geopend in 2004 en is kort daarna alweer verlaten. Internet biedt helaas weinig aan achtergrondinformatie, behalve dan dat het geopend werd in 2004. Het park is enorm en was blij dat ik een scooter had. We reden door een grote openingspoort, waar we met zā€™n allen het onofficiele -maar officieel uitziende- bewaker negeerden en langs hem heen zoefden. We waren al door anderen gewaarschuwd dat het gratis moest zien en dat er mensen geld uit proberen te slaan. Door de machtige oprijlaan kwamen aan bij een soort rond plein. We sloegen links af. We reden langs een meer in we zagen opeens een draak opdoemen uit de jungle. Ja. Een draak!

Dit was een hele grote draak wat eens diende als toegang tot een aquarium. Je kon door de oude glazen tunnel heen lopen van het aquarium en naar boven lopen tot in de bek van de draak. Vanaf hier kon je het hele meer zien.

We reden met de scooter het meer rond en vonden een stadium. Aan de grote vijver en installatie, vermoed ik dat hier watershow werden gegeven.

We gingen het huisje in van de show en we vonden daar een oude matrass en een notitieblok met geschreven teksten die van 2006 tot 2007 waren gedateerd. Helaas in Vietnamees.

Even door en we zagen een hele grote lazyriver die rond om een aantal glijbanen liep. Heel indrukwekkend was om te zien hoe de jungle weer hard bezig was om alles weer terug te nemen. En het park is niet eens zo heel erg oud!

Hierna nog een oude tombe gezien en een pagoda.

Deze haalden het niet bij hoe interessant het waterpark was!

Reacties

Reacties

Frank

Je bent op dreef! Drie verhalen op een dag!
En nu ben ik eens eerder dan Bob :-)

Bob

Hah! Ik ben een keer niet de eerste :-P Tof avontuur weer Joep!

Joep

Ik had ze al eerder geschreven, maar had nog geen internet om ze online te zetten met de foto's ed.
En een van mijn laatste avonturen ook!
In Hanoi nog gecouch-surft (is dat een woord?) en uitgeweest. Bangkok ga ik verder ook weinig doen. Misschien dat ik nog net een verhaal eruit kan persen ;-)

Germa

Joep goede reis naar huis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!