Het grote Kiwi avontuur

Historisch Hoi An

Hoi an staat om een aantal dingen bekent. Vooral de ontzettende mooie historische binnenstad. Als ik me een typsich Vietnamese stad/dorp moet inbeelden, dan zou dat veel op Hoi An lijken. Nu natuurlijk alleen nog voor de touristen. Heel erg lang geleden was het een van de belangrijkste handelsteden in ZO Azie. En die rijkdom die dat bracht, kun je nog steeds zien in de oude gebouwen.

Ook staat de stad bekent om de vele kledingmakers die zich hier in de stad bevinden. Je kunt hier alles laten (na)maken. Wil je een pak hebben in de meest verschrikkelijke kleuren hebben? Dat kan, de enige vraag die je krijgt is hoeveel je er wilt. Ook kun je ze een foto laten zien van een merkpak, die ze dan vervolgens handig namaken. Ik heb hier ook mijzelf een pak laten aanmeten. In een mooi donkergrijs, met een rode binnenkant. Broek, Jasje en bijpassende das was zo rond de 70 euro. Niet gek voor een aangemeten pak toch? investering voor het solliciteren wat ik straks in Nederland moet gaan doen.

Hier heb ik ook nog een Vietnamese kookcursus gedaan. We gingen eerst de markt op om wat verse groenten en kruiden te kopen.

Van Vietnamese loempias tot roerbak kip met noodles gemaakt. En lekker na de hand alles oppeuzelen natuurlijk! Yumyum.

Volgende stop op mijn haastige Vietnam reis is Hue alweer. Ongeveer halverwege tussen Ho Chi Minh Stad en Hanoi in. Waar ik voor heel even het toeristenpad afga ;-)

Reacties

Reacties

Frank

Mooie foto's van lampions? Of ballonnen?

Mama

Wat een cliffhanger! Wat ga je doen? Van het toeristenpad af.....
SPANNEND!
Plaats maar gauw je volgende verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!