Het grote Kiwi avontuur

Easyriding in Dalat

Ik kwam met de slaapbus heel vroeg aan in Dalat. En om 6 uur ‘s ochtends stond ik al voor mijn hostel. Ik kon nog niet inchecken, dus eerst maar eens een rondje in Dalat zelf gelopen. Langs een hoop kleine koffiehuizen waar oude Vietnamese mannetjes gezellig aan de sterke Vietnamese koffie zitten en aan een sigeretje zitten te lurken.

Over de markt gelopen, waar levende kippen en ander soort werd verkocht en zo mijzelf een tidje vermaakt. Terug bij het hostel kwam ik nog een andere Nederlander tegen, Eva, en na het inchecken gingen we samen wat lunchen en koffie drinken. We wilden net teruglopen naar het hostel toen ze Mr Hung weer tegenkwam. Mr Hung is een “easyrider”, de naam voor de populaire tours op de motor hier in Vietnam. Daar had ik wel oren naar, en hij nodigde ons alle twee uit voor een kopje koffie om de tours te bespreken. Hij had een aantal meerdere-daags touren. Ik had helaas al mijn bus-, trein en boottickets al gekocht, dus moest helaas een 1-dags tour met hem gaan doen. En dat was zo geregeld. Eva en ik wilden allebei een 1-dags tour doen en hij zou er voor zorgen dat een collega van hem ons twee op zou halen in de ochtend. Fijn was dat hij ons absoluut niet forceerde om het een of het ander te doen en betaalde zelfs voor de koffie.

De volgende dag werden we keurig optijd opgehaald door Mr Hung en zijn motorrijdende companiaan, Mr Lee. De 1-dags tour gaat rond Dalat en er stond een hoop op het programma. Zo zijn we langs een plaatselijke tempel gegaan (gaap, genoeg tempels gezien). Ook langs een koffie plantage, waar ze Luwak koffie hadden. Dat is koffie waarvan de bessen zijn gegeten door civet katter en vervolgens weer uit de ontlasting wordt gevist. ik proef het verschil niet o.

Een zijdefabriek,

twee watervallen en het kippendorp. Waar een grote betonnen haan stond met 3 poten en 9 tenen aan elke poot. Waarom? Omdat het kan, vermoed ik. Lunch was inbegrepen en was erg goed. Daar word ik altijd blij van

Op de terug weg langs een groot stuwmeer gereden waar we ook even tijd kregen om foto’s te maken. Door de hele motortour wil ik nou toch ook wel heel graag Vietnam op de motor doen. Helaas geen tijd meer voor (of eigenlijk begint het geld nu wel op te raken).

Volgende dag alweer de bus vroeg richting Hoi An, via Nha Trangh.

Reacties

Reacties

Bob

Je kunt niet alles hebben Joep ;-) Maar leuk verhaal weer, heb het idee dat Vietnam erg chill is. Of jij begint zelf steeds meer aan alles te wennen, dat kan ook. Je komt iig ontspannen en genietend over!

Frank

Dure koffie!!! B-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!