Het grote Kiwi avontuur

De warme deken van Bangkok

Ik werd weer verwelkomt door de warme vochtige deken van het klimaat van Thailand om 10 uur ‘s ochtends bij aankomst in het international airport. Na de douane en het oppikken van mijn tassen, was het tijd voor mijn eerste Thaise curry! Yamyam. Wederom de BTS trein gepakt en van het laatste station de taxi naar mijn hostel.

De andere keren was ik niet echt weg van Bangkok. Deze keer ga ik het eens een echte kans geven en blijf een aantal dagen in de buurt van de beruchte Thanon Khao San. De backpackers party straat. Ik moet toegeven dat deze buurt een stuk leuker is dan de andere plekken waar ik heb gezeten. Er is hier veel meer te doen en te zien in de buurt, je zit om de hoek van de ferries die je via de rivier langs een aantal grote highlights brengt en een hoop marktkraampjes langs de straat waar je lekker voedsel kunt halen en souveniers kunt kopen. En een hoop Tuktuks die je voor 30b een tour willen geven langs de grote toerische attracties. Wat natuurlijk een grote scam is. Je ziet veel oudere westerse kerels met jonge Thaise vrouwen (of ladyboys?) en elke avond vragen de tuktuk chauffeurs (met een smakkend geluid) of je een pingpong show wilt zien (waarvoor ik altijd vriendelijk bedank).

Dankzij mijn eerdere ervaringen in Bangkok weet ik nu een stuk beter hoe ik van A naar B moet komen zonder dat ik word afgezet door de locals. De rivierboten en de treinen zijn het makkelijkst, maar ook de taxis (met meters!!) zijn heel goed te doen.

De reizigers zijn ook precies hoe ik me herinner; heel vriendelijk en altijd wel te porren om iets te gaan doen hier. Ik ben blij dat ik weer in Azie terug ben. Hoewel ik het ook erg naar mijn zin heb gehad in Australia natuurlijk.

Ik ben ook een beetje bezig geweest om mijn reis te plannen. De enige voorwaarden die ik heb, is voor Songkhran in Chiang mai zijn (April 13-15) en door Cambodia, Vietnam en Laos te reizen alles met een gelimiteerd budget. Afgaand van mijn vorige keer in Thailand zou dit moeten werken als de uitgaven ongeveer gelijk blijven, en de vorige keer had ik ook een (relatief) dure PADI cursus gedaan.

Dit is weer een nieuw avontuur en spannend. Ik ben van plan om door het minder toeristische oosten van Thailand te reizen naar Cambodia. Weg van de meeste westerse toeristen, voordat ik me weer bij de meeste backpackers voeg om naar Siem Reap te gaan. Ik moet een grensovergang doen ergens waar ook weinig toeristen zijn naar Cambodja en ik niet heel precies weet hoe de vork in de steel zit. Dat word groot avontuur nummer 1. Dan visa regelen in Cambodia voor Vietnam. Avontuur nummer 2. Zucht. In Thailand blijven zou zoveel makkelijker zijn!

Reacties

Reacties

Frank

En voorwaarde 2: 11 mei terugvliegen naar huis. ????

Mama

Ach joep, visa regelen lukt je ook heus wel hoor, na alle obstakels die je al hebt genomen. Ga je ook nog naar Birma (Myanmar )? Volgens mij moet je dan iets regelen via de ambassade. We horen van je. Liefs van mama.

Bob

Dat einde: och wat maak je het jezelf toch moeilijk Joep ;-). Wat een straf om zo door Azië te reizen!

Alle gekheid op een stokje: het verbaast me nog steeds, je gaat maar door met avonturen beleven! Echt geweldig. Wat zul jij moeten wennen als je terug bent.

ALS je terug bent, that is. Want wanneer is de planning? Het lijkt me dat we dan wel weer een keertje moeten afspreken!

Sanne

Reizen is echt afzien, bah, ben blij dat ik het niet ben gaan doen... ;-)

Oke, oke, ik ben dus echt best wel een klein beetje heel erg jaloers. Misschien.

What the hell is een pingpong show...? Do I want to know?

En wat Bob zegt, ik weet niet hoe je ooit nog kan wennen aan leven in Nederland! Livin' the life of niet dan! ("Onnie dah!")

Groetjes van je kleine zusje :)

Joep

@pap: ff je kalender nakijken, os de 20ste op moment. Goede kans dat ik eerder terug ben trouwens, want denk niet dat ik het zolang uithoudt met geld dat ik over heb.

Mam; ja voor Birma heb je een visum.nodig. Vietnam ook trouwens. Ik denk niet dat ik brima ga doen. Ik wil niet teveel landen doen in de tijd die ik heb. Ik schat zo'n 3 tot 3,5 maand is makkelijk te doen zonder dat ik teveel op budget hoef te letter.

@bob: doen we!

@sanne: no you don't...

frank

Dat wilde ik maar even weten :D

Hilde

Hoihoi Joep!
Ik zal weer eens een berichtje achterlaten. Ik lees je verhalen altijd trouw :) 20 mei kom je terug? Dat is al snel joh! Geniet van je laatste maandjes daar en laat maar weten als je weer in NL bent om bij te kletsen! Dan kunnen we samen naar werk gaan zoeken (of misschien ben ik dan al werkende, aah..)
Maar eerst nog even gave avonturen beleven daar, jaloers!!
Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!