Het grote Kiwi avontuur

Laatste week Oz

De weg van Esperance naar Adelaide was helaas niet helemaal zonder pech. Nadat we het goede nieuws (op mijn verjaardag!) hadden gekregen dat de auto gefixt was, waren we dezelfde dag nog vertrokken om zoveel mogelijk kilometers te maken richting Adelaide. De eerste dag ging redelijk en we sliepen op een kampeerplek langs de weg. Onderweg hebben we niet echt veel bijzondere dingen gezien. Dag erop zijn we via de langste kaasrechte weg van Australie dan eindelijk op de Nullorbor aangekomen. En behalve een mooie stop waar je de beroemde nullorbor vlakte rechtstreeks de zee in ziet vallen, was er erg weinig te zien. Beetje teleurstellend...

De auto begon trouwens een gevaarlijk geluid te maken en was erg aan het schudden. Dat ging helemaal goed tot in de avond aan de tweede kampeerplek. Niet lang. Erg vroeg opgestaan, want dit was de dag dat we Adelaide zouden bereiken en we wilden er een beetje bijtijds zijn! De ouders van Anne had ons genootschapje een hotelkamer cadeau gedaan voor een nacht zodat we lekker konden uitrusten. Daar wilden we natuurlijk een beetje vroeg bijzijn. Niet heel lang na het wegrijden hoorden we een harde knal. De auto reageerde niet meer op het gaspedaal. Dat kan niet goed zijn… En dat was het ook niet. De aandrijfas was afgebroken en lag op de grond! We hebben heel lang in moeten wachten in Kimba, totdat we naar Adelaide gesleept konden worden. We hadden verwacht dat we rond 3 uur in de middag aanzouden komen, het werd 1 uur ‘s nachts. Een hele lange vermoeiende dag.

En de rit was een beetje teleurstellend. We hebben circa 2200 kilometer gereden in een aantal dagen en het overgrote gedeelte was saai. Ik zou het niet 123 kunnen aanraden om de nullorbor te beslechten.

Adelaide dus. Hier hebben Nathalie en ik de ouders van Anne ontmoet en we zijn met zijn allen naar een aantal wijngaarden geweest om natuurlijk wat wijn te proeven. Ook heb ik in Adelaide mijn eerste Australische kerst meegemaakt. De typsiche kerst hier is op het strand, met bier te BBQen. Is een keer anders dan een Nederlandse kerst! Oud-en-nieuw ook gevierd in Adelaide met een paar vrienden die ik nog kende van een aantal maanden geleden, toen ik hier voor het laatst was.

Ik was eerst van plan om werk te zoeken om wat meer geld te verdienen en weer verder te reizen. Na een halfslachtige poging kon ik mezelf niet echt naar zetten. Ik wil helemaal niet meer werken! En nu heb ik besloten om wat eerder naar Azie te gaan. Nog snel even Melbourne en de Great Ocean Road aan doen, door naar Sydney en snel weer naar Azie!

Reacties

Reacties

Mama

Ha joep, gelukkig heb je alle pech weer achter je gelaten.
Nu op naar het laatste stukje Australië. Liefs van mama.

Bob

Hey Joep, tof verhaal weer hoor. En nog gefeliciteerd en een gelukkig nieuwjaar! Die Joep gaat gewoon nog even door, in Azië. Waanzinnig hoe lang je het avontuur volhoudt! Gaaf hoor. Ik ben benieuwd waar je volgende blogje vandaan komt!

Groetn uut Hengel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!