Het grote Kiwi avontuur

Darwin, Nationale Park Lichtfield en WA.

Een paar dagen Darwin was heel erg lekker afkoelen. De A/C in de kamer deed z’n werk erg goed. Deze stop was erg gezellig, we hadden twee Italianen in onze hostelkamer waarmee Sam en ik goed op konden schieten. We zijn een aantal keren met ze uit geweest en lekker lui doen in het zwembad van het hostel. Helaas moest er een einde aan komen want we willen nog meer zien. We vertrokken naar Lichtfield. Een van de nationale parken van de Northen Terretories. In Lichtfield liggen een aantal watervallen vlak bij elkaar, plus nog wat andere bezienswaardigheden. En helemaal met dit soort temperaturen (we gingen inmiddels richting de 45 graden en de lucht is vochtig) kan je niet genoeg krijgen van watervallen! Waterval 1 heette Florence falls en hebben we ook overnacht. Dag twee gingen we naar een ‘rockhole’. Soort van natuurlijke baden van steen. Erg mooi en lekker koel. Laatste waterval heette Wangi Falls en had ook het grootste meer waar je kon zwemmen. Erg komisch hier was een briefje ergens aan de muur geplakt van de rangers: Er is een ‘Freshie’ gesignaleerd (zoet-waterkrokodil) die ietsjes agressiever is jegens mensen dan normaal. Hij is maar 1m en doen ons best om het te vangen. Het is meest gesignaleerd aan de linkerkant van het meer.

juist.

Om op de snelweg te komen naar het Westen, moesten we weer ietsjes terug naar beneden richting Katherine. Katherine George staat bekent om zijn schoonheid, jammer genoeg waren we niet optijd om de mooiste wandeling te doen. Die wandeling duurt circa 6 uur en wil je beginnen vlakna zonsopkomst. Waren we net iets te laat voor. We hadden wel weer een super kampeerplekje gevonden met prachtige uitzichten over glooiende heuvels nabij Katherine. Met wederom een onweerstorm, dit keer gelukkig op de achtergrond zonder de regen. Na Katherine reden we dan eindelijk na het Westen! De enige staat die ik nog niet heb gezien op het vaste land van Australie (ik tel A.C.T niet mee als staat). Broome staat op de planning en is een 1400km verderop. We deden dit niet in een keer natuurlijk, maar verdeelt over 3 dagen. Over deze 1400 kilometer is weinig te vertellen. We reden vooral. Bij Kunnunura deden we een overnachtingsstop. De volgende dag om 5.30 op (klok gaat 1,5u achteruit van NT naar WA), stiekem bij een caravankampeerplaats douchen en de weg weer op om iets van 700km te doen. We konden we het niet in een keer redden dus nogmaals een hele warme zweterige nacht kamperen. We kampeerden ergens op een station en in de ochtend werden we gegroet door een van de koeien die zich liet aaien en stukjes droog brood aannam. nog maar 300km te gaan. Eindelijk in Broome. duurt even, maar dan heb je wat. Broome is zo ongeveer het Airlie van het Westen. Veel backpackers, gezellige feestjes etc. Je kunt wel duidelijk merken dat het hoogseizoen hier voorbij is. De cafe’s, barren, stranden en ook het hostel zijn vrij leeg. Eerste avond hier zijn sam en ik gelijk naar een backpackers strandfeestje gegaan, ondanks dat we om 5.00 uur al de auto uit waren gestoomd in de ochtend. Het bleek een erg lange dag/nacht te worden! Maar het zwembad doet wonderen, net als de airco in de kamer! We hebben de bedden gelijk voor een week geboekt. Even bijkomen van al het kamperen in dit warme weer. Misschien blijven we hier zelfs even wat langer, Broome is een best leuk dorpje en het is een mooie omgeving!

Tot Snel.

Groetjes,

joep

Bob

Gaaf hoor Joep! Benieuwd naar je komende avonturen in Broome! Veel plezier

mama

darwin lijkt me een hele interessante stad. hoop dat je veel foto's gemaakt hebt.

Frank

Onverstoorbaar die Aussies. Een freshie. Meestal links, en we proberen hem te vangen.
Je hebt schitterende foto's gemaakt, wanneer op de blog???

Germa

mooie foto's Joep, ik ben beniewd naarde volgenden. Wat is de natuur daar mooi.
Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. groetjes Germa