Het grote Kiwi avontuur

Devils and Bitters

Vanaf Alice Springs waren we pas halverwege. Het zijn nog een aantal kilometers voordat we eindelijk in Darwin zouden zijn. En dat waren vrij saaie kilometers. Er is niet bar veel te zien tussen Alice en Darwin. Gelukkig kwamen we bij de UFO-hoofdstad van de wereld (ben even de echte naam kwijt van het gat) een aantal auto’s tegen met Fransozen, Duitsers en een Nederlander. We kwamen erachter dat we allemaal dezelfde kant opgingen en sloten ons aan bij de groep. Gezellig met vier auto’s reden we achter elkaar aan richting de Devil’s Marbles. Dit zijn reusachtige ronde keien die op elkaar balanceren. Paar foto’s genomen en weerr de auto in. Ondanks dat onze auto geen A/C had (en heeft) is het toch aangenamer om te rijden dan in de hitte stil te staan op een grote grilplaat met wat stenen om je heen. Het weer is aanmerkbaar warmer aan het worden hoe verder we naar het Noorden rijden. Het begint ook al vochtig te worden in de lucht. Die avond hebben we met z’n alleen gekampeerd op een gezellige rest-area langs de Snelweg. Volgende dag waren we aangekomen bij Bittersprings nabij Mataranka. Misschien wel een van de mooiste natuurlijke warmwater bronnen die ik ooit gezien heb. Heel erg groen (rond Alice was alles erg droog) en het water het een aangename temperatuur van rond de 30 graden. Wat toch alweer 10 graden scheelt met de omgeving. Er stond een langzame stroming en daardoor kon je lekker drijven en langszaam een paar honderd meter worden meegesleurd. Dan het water uit, weer richting de bron lopen en opnieuw het water inzakken. Ik had hier de hele dag wel kunnen blijven plakken. Het was erg aangenaam! Er zouden ook schildpadden in het water moeten zitten, niet gezien helaas.

Je moet een beetje creatief zijn wanneer je goedkoop (of gratis) wil kamperen. We kamperen vooral op gratis plekken, en dan moet je het vaak zonder douches ed doen. Gelukkig bestaan er apps waarmee je gratis douches kunt vinden in Australie (naast kampeerplekken, uitzichtspunten, WC’s, etc, etc) en na een heel verfrissende douche gingen we door naar een kampeerpllek vlakbij Edith Falls. Zo konden we de volgende dag vrij betijds lekker zwemmen bij Edith Falls. Het weer is inmiddels zo warm dat het vlak na zonsopgang vaak niet meer uit te houden is om langer achterin de auto to blijven liggen. Zo zijn we wel lekker vroeg op in ieder geval. Na Mataranka stond er nog een bush camping op de planning voordat we weer lekker in een hostel zaten met wat A/C. Die laatste nacht was spectaculair. Er kwam een grote tropische onweersbij over ons heen. Het duurde een half uur ongeveer, maar dat gaf genoeg regenwater om een groot deel van de kampeerplaats onderwater te zetten. Was maar goed dat we in een 4WD zitten die lekker hoog op de poten staat. Volgende stop, de enige hoofdstad van Australie die in de tropen ligt, Darwin!

Bob

Jeeeuj weer een verhaaltje uit Australië! Mooi avontuur weer! Wat voor auto rijden jullie?!

Groetjes

mama

het blijft net het lezen van een spannend jongensboek.
Ga je de verhalen bundelen?
Kusjes an je moeder.

Frank

Ik had die bij wel eens willen zien ????
Die onweersbij...
Zo te horen warm, maar gezellig.

Marsha

Wat heerlijk zeg Joep. Lekker genieten!

Xx