Het grote Kiwi avontuur

Desert Stars (mini verhaal)

Het wordt steeds warmer, met temperaturen van rond de 40 graden in de schaduw. En er is niet heel veel schaduw hier... De touristen blijven nu weg. Af en toe komen er paar European langs die nog niet helemaal snappen hoe warm het hier is. Het is dus steeds rustiger, en dat gaf ons (Al het personeel van het hotel) de tijd om naar een hottub te gaan dat op Clayton station ligt, ongeveer 50 kilometer omhoog op de Birdsville track. Nadat we het avondeten hadden afgerond zijn we met de auto richting de hottub gereden. Onderweg werden we vergezeld door een aantal kangoeroes die een eindje met ons mee hopten richting Clayton.

Het is een klein bad dat je zelf kunt vullen met natuurlijk warm water uit het Great Artisan Basin dat onder een groot deel van Oost-Australie ligt. 's Nachts is het erg donker. Het dichtstbijzijnde dorp van enige noemenswaardigheid is Marree. Dit betekende dat er geen lichtvervuiling is what-so-ever (er was verder geen elektriciteit bij de Clayton Hottub). Met een biertje, wat muziek uit een telefoon en al lekker badderend konden we met z'n allen de melkweg bewonderen en de vallende sterren. Een goed einde aan de tijd hier in Marree!

Mama

Wow!