Het grote Kiwi avontuur

Exploring the Desert

Exploring the desert

Tijd gaat heel erg snel hier! Ik kan niet geloven dat mijn tijd in Marree er alweer bijna op zit. Net nu ik op het puntje zit op free-pour coffee art te kunnen doen op mijn koffie (ik ben ook barista, niet heel onwaarschijnlijk de beste barista in Marree, maarja in land der blinden...etc). Bijna al het personeel hier gaat op 16 oktober weg. Ik zelf ga verder reizen met Sam!

Een paar weken terug kreeg het Hotel versterking in de vorm van Sam. Housekeeping en Bar. Ik kreeg samen met hem een dag vrij. We besloten om een vriendin van hem op te zoeken in William Creek. Dat is ongeveer 200km rijden over onverharde wegen. Op weg naar William Creek kwamen we langs een paar leuke stops. Zo is er Alberrie Creek, waar een kunstenaar reusachtige sculpturen maakt van metaal. Waaronder twee vliegtuigen die rechtop staan. Die kwamen me erg bekent voor. Vast ergens in een brochure gezien. Volgende stop is Coward Springs. Dit is een houten hottub die gevuld is met natuurlijk warm water uit the great artisan basin. Lake eyre South was een andere plek waar je het enorme zoutmeer tot je kunt laten komen. onderweg kom je ook prachtige rode heuvels tegen en wat local wild life. Zoals een Brown snake. Die achter af erg agressief en dodelijk bleken te zijn. En dus niet geschikt om ervoor te stoppen en foto's te nemen.... Was maar goed dat ik de slang niet probeerde te aaien!

Was trouwens niet het enige wat niet helemaal lekker ging. Sam werd een beetje te cocky op de onverharde wegen die erg goed waren. Wat betekende dat je een redelijke snelheid kon behalen zonder helemaal kapot te worden geschud. Iets te hard over een heuveltje waardoor we een ongeplande J-turn maakten en achterstevoren op weg kwamen te staan. Ik vond het wel spannend.

Het meisje was Zo Iers als ze komen. Ze had een "rrright doing" gekregen. Ze bedoelde dat haar collega's haar goed in de malling hadden genomen. Was erg grappig hoe ze het zei en de blikken die Sam en ik vervolgens met elkaar wisselden. We kwamen ook nog even aan de praat met een stel die eerder in het Marree hotel waren gebleven. We werden prompt uitgenodigd voor een politiebal in een ander klein dorp hier in de buurt.

Helaas kwam de ochtend heel vroeg. We moesten rond zonsopkomst weg (+/- 6 uur) om optijd voor werk weer in Marree te zijn. Is toch bijna 3 uur rijden.

Voor wat foto's bij dit verhaal. Ze staan niet helemaal op de juiste volgorde. Dat is toch wat te lastig voor picasa om te uploaden...

https://picasaweb.google.com/106741523973298448714/AWholeLotOfNothing?authkey=Gv1sRgCNvGkLjZwbWxJA


Eindelijk ook tijd gehad om fotos van de whitsundays te uploaden

https://picasaweb.google.com/106741523973298448714/Whitsundays2?authkey=Gv1sRgCPu618zW6pP73gE

en van Magnetic island.

https://picasaweb.google.com/106741523973298448714/MagneticIsland?authuser=0&authkey=Gv1sRgCM_m3qy7r7rvUA&feat=directlink

Reacties

Reacties

Frank

Je vliegtuig deed je waarschijnlijk denken aan de half ingegraven Cadillacs van de Cadillac farm in Amarillo, Texas?

frank

Wat een ontzettende mooie foto's!

mama

Wat een geweldige foto's, vooral de onderwaterfoto's en de dieren.
En dan bedoel ik eigenlijk die SCHATTIGE koala's.
Liefs van mama.

Germa

Prachtige foto's Joep. Ik heb ze vandaag pas bekeken omdat ik niet wist hoe ik ze moest hoe ik ze moest openen,maar het is gelukt. gr. Germa

Marsha

Hey Joep,

Wat een vette foto's zeg. Ik kon helaas die van Whitsunday niet openen om de een of andere reden. Die Sam ziet er ook niet vervelend uit om mee te reizen :P

Nu ben ik mooi weer up to date met al jouw verhalen. Ik zit nu zelf iets meer dan twee weken weer in Nederland na bijna 4 jaar. Echt weer fijn om bij mijn familie te zijn. Lekker genieten, maar ik mis je wel hoor. Jammer dat je nu niet hier bent, maar ik ben wel blij dat je het zo naar je zin hebt in Australië en zoveel leuke mensen ontmoet. Dat is een van de leukste dingen van reizen he. Veel plezier daar en nu je je telefoon weer hebt kunnen we weer appen.

XX Mars

Marsha

Ps. Wil je wel even oppassen met die enge giftige beesten daar en daar niet zo naïef mee omgaan? We willen je wel graag weer heelhuids terugzien. Dus ga jezelf daar maar even wat meer over inlezen ofzo.

XX Mars

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!