Het grote Kiwi avontuur

bye bye bananas en Cape Tribulation

Ik heb ongeveer twee weken in het werk hostel gezeten. En na de ene dag werk, verder geen werk gehad. Gelukkig was het hostel wel erg leuk. De laatste vrijdag daar was het twin-day. Twee personen moesten zich hetzelfde kleden en vervolgens werden er de hele dag drank spelletjes gedaan en uiteindelijk een verkiezing van de beste tweeling. Ik was de onofficiële fotograaf en heb vooral foto's gemaakt.

Was, verleden tijd. Want, tijdens mijn verblijf daar had ik verder gekeken op Gumtree. De locale marktplaats.nl. Hier heb ik een baan gevonden in de outback van Australia als barman! Ik mag over anderhalve week beginnen (vrijdag 7/8) en heb daarop snel het hostel verlaten. Naar Cairns gegaan met de bus en dezelfde dag zoveel mogelijk tours in 1,5 week proberen te plannen.

Eerste stop: het regenwoud in cape tribulation, waar het heel erg nat is (je verwacht het niet). Met een tourgids die ons haarfijn uitlegt welke spinnen, planten, slangen en vogels je met het grootste gemak een pijnlijke dood bezorgen. Met natuurlijk de nuchterheid die de Australiërs hebben als het om dodelijke wezens gaat. Zelfs de vogels ja. Zoek maar eens de cassowary op. En vervolgens wensen ze je een fijne nacht wanneer ze je bij de accommodatie midden in de jungle afzetten.

In de paar uurtjes zonlicht die ik nog had heb ik wat uitzichtpunten bezocht, snel wat foto's geschoten (regen) en snel weer terug voordat de duisternis compleet is. Ik wil geen cassowary tegen komen in het donker...

Volgende dag vroeg opgestaan en de vriendelijke receptie dame gevraagd of er nog een leuke wandeling is in de buurt. Er zou een mooie wandelroute liggen richting de piek van Mount sorrow. Door alle regen is die nu te gevaarlijk, aldus receptie dame. En wat doen we? Juist. Mount sorrow it is. Ik was wel nieuwsgierig naar het wild life geworden en wil wat zien. Helaas ben ik tot halverwege gekomen totdat ik om moest keren om mijn busje te halen.

Op de weg terug naar Cairns stonden ook een aantal dingen op het programma. Zo was er een stop langs de daintree ice company. Waar ze al het ijs maken van tropische vruchten die ze daar kweken. Volgende stop is bij een rivier waar we met de groep op een boot werden geladen voor een krokodillencruise. En inderdaad een aantal krodillen gezien. Het meest spectaculairst was het moment waar een nieuw mannetje lag te zonnen in een gebied dat al een aantal jaar domein is van een grote krokodil. De alpha male. Die inspecteert zijn domein elke dag en, terwijl we keken, kwam de alpha krokodil het nieuwe mannetje tegen. Geblaas, gejaag en het nieuwe mannetje zwom gauw weg.

Paar wandelingen gedaan en uiteindelijk weer terug in Cairns. Zonder eemb cassowary te hebben gezien aan het wachten op de overnacht bus naar het paradijselijke magnetic island. Hier zal ik ook weer een aantal vrienden van Airlie Beach zien.

Reacties

Reacties

Frank

Crocs of alligators?

Bob

Gaaf verhaal Joep! Ik blijf het zeggen: jaloers!

Iesh, inderdaad enge beesten, die cassowary... Hallo hey, de op 2 na zwaarste vogel.

Magnetic island ziet er ook gaaf uit (ik Google trouwens alles maar, van jou zien we nooit een foto! :-P ). Prachtig allemaal.

Mama

Tradioneel is Bob me weer voor, maar ik geef hem helemaal gelijk: we willen graag de bijbehorende foto's zien.
Snap ook wel dat het internet daar erg traag is, maar mss kun je een andere manier bedenken om ons nog meer mee te laten genieten.

Merel

https://m.youtube.com/watch?v=YA58sS3x2Oo

Heb ik ff gekeken over die maffe vogel. Brrr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!