Het grote Kiwi avontuur

*klop klop* Housekeeping!

Het snorkelen was trouwens super! Hele mooie dingen onderwater gezien en er zat een superlunch bij! Foto’s kunnen nog even duren helaas….

Plannen willen nog wel eens veranderen. Ik ben gestopt met het samen reizen met Angela en ook Jeannine is inmiddels weg. Ik had een week terug besloten dat ik in Airlie zou blijven even en nadenk over waar ik heen wil en met wie. Ik werk nu als housekeeping drie uur per dag voor mijn accommodatie en dat scheelt al aanzienlijk in de uitgaven. Bowen gaat het ook niet worden. Queensland heeft een heel slecht nat seizoen gehad waardoor alle boeren niet echt fruit hebben om te plukken. En omdat alle backpackers hier nu in het warme Noorden zit is er een behoorlijke competitie. Nu heb ik viavia vernomen dat er een bananenfarm is die wel genoeg werk heeft, eerlijk betaald (en daadwerkelijk uitbetaald), en redelijk is. Direct van mensen die daar geweest zijn. Voorlopig is het plan dat ik daar heen ga over twee weken. Twee weken zijn wel erg lang dus plannen kunnen weer veranderen.

Tijdens het werk hier heb ik Rachel ontmoet. Werkt ook voor accommodatie in XBase Airlie. Ze komt uit Duitsland en is echt iemand die het beste uit iedereen weet te halen. Goede gesprekken en samen ondernemen we ook een aantal dingen. Zo hadden we samen een leuk Australisch stel ontmoet in de haven terwijl we daar gewoon een beetje rondliepen. Ze hadden een heel lieve puppy bij zich en zo raakte we aan de praat. Een aantal biertjes/wijntjes later hadden ze ons voor nog een biertje uitgenodigd. Wij dachten gewoon in de pub…. Maar nee, op hun BOOT! We hebben uren op die boot gezeten, genieten van het uitzicht (want, Whitsundays!), het gezelschap en het bier/wijn! Rachel was een beetje stuk geloof ik. Ze bleef maar herhalen: “IM ON A BOAT!”. Er was een ook nog een oude zeeman bij met grappige verhalen en een behoorlijke persoonlijkheid. Al met al maakte het een buitengewone ervaring!

Dag erna hebben we geBBQ’t met een group jongens uit Brisbane waar er een van ging trouwen en nog heel veel eten overhadden en ons uitnodigden om er gezellig bij te komen zitten. Wederom vermaakt!

En gisteren samen een wandeling van een aantal uur gemaakt naar een supermooi uitkijkpunt over Airlie Beach! Onderweg hebben we een erg interessant mevrouwtje ontmoet. Ze wou graag iets met ons delen maar wou niet vertellen op de wandeling wat het precies was. Klonk een beetje raar, maargoed ze beloofde ons gratis koffie dus we gingen de volgende dag even kijken (backpackers en gratis, net zo erg als sommige Nederlanders haha). Mijn eerste gedachte was dat ze ons wou inlijven in een cult/religie. Bleek een ‘Ponzi-scheme’ te zijn (of daar leek het veel op, ik vertrouw mijn onderbuik gevoel).

Weer een hoop avontuur gehad en nog twee weken hier in Airlie!

More to Come!

Reacties

Reacties

Hilde

Hi Joep! Leuke avonturen weer! Je hebt t backpack leven helemaal te pakken hoor ik! Je verhaal begint al te verengelsen en je bent gestopt plannen te maken ;) Veel plezier met de rest van je avonturen weer! Ik maak ook weer nieuwe avonturen mee, nu aan het verhuizen naar Leiden voor een minor! Spannend! Doei!

Marsha

Lekker hoor. Blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt Joep. Wat een avonturen allemaal en fijn dat je een nieuw maatje hebt gevonden om die mee te delen. Eindelijk weer lekker genieten ;)

X Mars

Mama

Ha wat leuk, het leest net alsof ik er een beetje bij ben.
stuur binnenkort eens foto's. Desnoods via een appje.
liefs van mama.

Bob

Wat een heerlijk verhaal Joep! Klinkt echt super gezellig, spontaan en avontuurlijk allemaal. Erg "backpackerig" dus, super!

Tom

Gezellig Joep! Klinkt allemaal als een hele fijne tijd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!