Het grote Kiwi avontuur

bye bye Sydney

Na 10 weken is het zover. Ik ga Sydney verlaten. Het oorspronkelijke idee was om hier geld te verdienen om de rest van mijn reis te bekostigen. Na deze tijd ga ik met 250$ meer weg dan dat ik Sydney binnen ben gekomen. Mooi dat ik er in ieder geval niet op achteruit ben gegaan, maar had natuurlijk op iets meer gehoopt. Als Sydney nu helemaal mijn plekje was geweest, was dit allemaal zo erg nog niet. Sydney is druk, mensen zouden op andere plekken aardiger moet zijn (hebben horen zeggen) en hopelijk ook wat meer natuur voor deze bioloog. Samengevat: Sydney is niet mijn stad.

Ik had bijna mijn doel vergeten, zoveel mogelijk beleven en zien van dit land. Ik was hier eigenlijk alleen meer bezig met het vinden van werk en werken...

Het werd hoog tijd om eens ergens anders te gaan kijken dus. Baan bij restaurant opgezegt en samen met een Nederlands meisje, die ik op facebook heb leren kennen, ging ik met haar auto richting Byron bay.

In byron bay hebben we in een heel leuk hostel geslapen. Byron had een beetje een hippie sfeer en dit hostel reflecteerde dat wel. Het waren een soort van tenten met een schuifpui (brrrr erg koud s nachts). Heel sociaal hostel wel en zomers lijkt me het dan ook geweldig om te zitten !

In de buurt spraken we ook af met een vriend van Angela, die ons langs verschillende prachtige plekken genomen! Die nacht hadden bij een andere vriend van Angela geslapen, iets landinwaarts van Byron. Heel afgelegen op een mooie plek.

In Byron hadden we een ander Nederlands meisje opgepikt (jeannine) en nu rijden we met zn drieën verder naar het noorden. Nachtje overnacht op de bank in Brisbane bij weer een andere vriend van Angela en nu richting het stadje '1770'.

Het valt te merken dat we al een heel stuk noordelijk zijn gereden. Het is hier al warmer en de beplanting is ook anders.

Maar goed, of opzoek naar fruitplukwerk. Ik ben ook wel iets zenuwwappig wat het vinden van plukwerk betreft!

Ik heb mijn avontuur weer terug! :-)

Hopelijk kan ik later over nog meer avontuur berichten! Groetjes aan alle meelezers.



Reacties

Reacties

Germa

Leuk weer wat van je te lezen. Het is bij jullie nu winter ! dus kouder. Geniet van de mooie natuur en hopelijk vind je snel een plek waar je mee kunt helpen om fruut te plukken

mama

Hè hè! Je klinkt weer vrolijk! Het is natuurlijk wel de bedoeling van zo'n reis, dat je vnl. Plezier hebt. Ben nieuwsgierig naar het vervolg.

Tom

Jammer dat Sydney beetje tegenvalt :(, maar wel fijn dat je weer verder kan????. Have fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!