Het grote Kiwi avontuur

Rangitoto en eerste dagen Sydney

Uit respect voor mijn oma, die vorige week is overleden, heb ik geen nieuwe avonturen geplaatst op mijn blog. Ik heb er, in overleg met mijn familie, voor gekozen om niet terug te gaan naar Nederland, maar zal hier in Sydney afscheid van haar nemen. Het is ontzettend moeilijk om zo ver weg te zijn van je familie op deze momenten.

Ik had nog een weekje in Auckland. Nog snel even het eiland Rangitoto. Een ontzettend jong eiland voor de kust van Auckland. Zo jong dat de Maori’s het omhoog hebben zien komen. Het is namelijk een vulkaan en het eiland heeft een bijzondere samenstelling van bloemen, planten en vogels. En het geeft prachtige uitzichten op Auckland zelf.

Dan Australie. Aangekomen in Sydney in de avond, de dag erop ben ik gelijk al druk bezig geweest met het aanvragen van een Tax File number (TFN) en bankrekening nummer. Deze heb je nodig om te kunnen werken. Ik ben van plan om een baan in Sydney te zoeken zodat ik mijn verdere reizen kan bekostigen! Dit was snel geregeld, en had in de middag ook nog tijd om de pilaar van de beroemde sydney Harbour bridge te beklimmen en natuurlijk ook het opera house te bekijken.

Voor Foto's zie hier. De achtelijke computers hier in bieb van Sydney werken met een oud IE en kan daardoor geen foto's direct in het verhaal plaatsen....

Reacties

Reacties

frank

Je foto link komt met een login scherm?

Joep

Gefixt

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!