Het grote Kiwi avontuur

Wijn, Kiwi's en Zwavel

Ik heb weer een paar typische NZ dingetjes kunnen afstrepen op mijn bucketlist (die ik overigens alleen in mijn hoofd heb). Zo heb ik samen met Marsha geholpen met het oogsten van druiven op een wijngaard van vrienden van Marsha. Deze lag in een ontzettend mooie vallei, ongeveer drie kwartier rijden van Christchurch zelf. Voor een aantal uurtjes werk hebben we ieders een fles wijn gekregen. Ik kreeg ook een uitnodiging om een keer te komen helpen met het verwerken van de wijn: het met blote voeten stampen in een druivenmassa. Wie weet kan ik het bij een volgend bezoek doen.

Verder ben ik bij Willowbanks reserve geweest met John en Marsha. Het is een dierenpark waar ze veel inheemse dieren hebben. Weka’s, Tui’s, Kaka, Takahe en natuurlijk de Kiwi’s. Dit zijn een aantal van de inheemse (vogel)soorten die ze in dit park hebben. De kiwi’s zijn nachtdieren. In het speciale kiwihuis, waar het lekker donker is, kun je de Kiwi’s lekker zien ronddwarellen. Het zijn hele grappige beesten om te zien. Het is een harig ei met pootjes en een lange snavel om te zien, dat af en toe de snavel ergens de grond in steekt opzoek naar eten.

Drie weken zijn echt heel snel voorbij gevlogen en helaas heb ik mijn vriendin Marsha en Christchurch alweer moeten verlaten. Ik ben van Christchurch naar Auckland gevlogen en ben vanuit door Rotorua gelift. Driemaal rare vogels ben ik uiteindelijk veilig in Rotorua aangekomen. Rotorua ligt midden in een vulkanisch gebied en overal zie je dan ook heet water omhoog borrelen en je kunt niet ontsnappen aan de zwavel geur. Erg mooi gebied en het zwavel in het water zorgt voor mooie kleuren in de grond en was super mooi om in rond te lopen. In het dorp zijn zelfs een paar warmebaden waar je gratis je voetjes in kunt steken. Op de terug weg ben ik ook weer wezen liften. Vanuit Rotoua heb ik met een Kim meekunnen liften die Nederlandse roots had en daarnamet een Fa'afafine uit Fiji, wat een klein beetje ongemakkelijk was. Maar goed, Alles overleeft en uiteindelijk in Auckland weer aangekomen en kaan ook weer "in Nieuw Zeeland Liften" afstrepen van mijn lijstje!

Reacties

Reacties

mama

Haha,
Dat liften is mss nog wel het grootste avontuur geweest.
Komen er nog foto's van het druivenplukken, rotorua en de kiwi's.
liefs van mama.

Hilde

Willowbank! Daar heb ik nog een dag vrijwilligerswerk gedaan! Grappig, daar komt bijna niemand! Veel plezier in de stank, haha ik had t daar maar 2 dagen uitgehouden ;)

Marsha

Leuk verhaal weer Joep!! Ben vandaag pas begonnen met het lezen van je reisblogs. Heb nog behoorlijk wat in te halen, maar dat is geen straf want je schrijft zulke leuke verhalen. Ik kijk ernaar uit om meer verhaaltjes te lezen de komende dagen. Je moet nog wel wat meer foto's van Nieuw-Zeeland uploaden ;)

Het was echt fijn je weer gezien te hebben. Het was net alsof er geen tijd tussen ons verstreken was na al die jaren. Ik mis je maatje en hoop je binnenkort een keer te kunnen opzoeken in Australië als ik eindelijk klaar ben met mijn studie. Heel veel plezier en succes met je nieuwe avontuur in Australië. Geniet ervan! Xx Mars :)

joep

Ik vond hey ook erg leuk om jou em John weer te kunnen zien! Tot ziens in ozzie dan ;-). Xx

Tom

Ik zie mezelf al helemaal met zo'n kiwi op de bank voor de tv... Neem je er een mee ????!?

mama

Lieve joep, je bent nu al een week in Australië. Een heftige week waarin je helemaal in je eentje het droevige bericht van oma's dood moest verwerken. Ik hoop dat je toch de lichtpuntjes blijft zien en ons op de hoogte blijft houden van alles wat je in Sydney beleeft.
heel veel liefs van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!