Het grote Kiwi avontuur

Boxing in Chiang mai en Vaarwel Thailand

Ik ben naar een Thaise bokswedstrijd geweest. Zeven rondes met verschillende soorten gevechten. Gevecht 1 waren twee Thaise dames en was niet spannend. Jury besliste. Gevecht twee was wel gelijk raak, in de derde ronde (van 7) werd de knaap in de blauwe hoek zo hard op zijn wenkbrauw geslagen dat het behoorlijk bloedde en hij moest opgeven. Gevecht drie was wederom een gevecht met dames en werd beslist door de jury. Gevecht 4 was het meest spectaculair. Dit waren vast de lokale kampioenen, want het ging echt hard tegen hard. Op gegeven moment sloeg rood zo hard dat blauw buiten westen (KO) was. Een KO is heel raar om te zien, de boxer zakte in elkaar en bewoog niet meer. De brancard werd er al bijgehaald, maar was gelukkig niet nodig want hij stond weer op met een groot applaus van publiek. Wat wel weer leuk is om te zien is dat de tegenstander zich bekommert om zijn rivaal. Buiten de ring zijn het gewoon allemaal vrienden. Verder waren er nog een aantal gevechten met een boel boxers met blinddoek (erg grappig), traditioneel Thais zwaardgevecht, nog een mannengevecht en een gevecht met een Canadese en Thaise vrouw.

Over een aantal uren vlieg ik alweer. Mijn laatste paar uren in Thailand zijn een feit. De afgelopen dagen ben ik vooral een beetje toerist-af geweest. Chiang Mai heeft 4 grote winkelcentra die ik lekker allemaal bezocht heb,een (3D)museum bezicht, een aantal keren naar de film geweest, wederom voedselvergiftiging opgelopen door op een straatkraampje iets te kopen wat niet goed verhit was...(iets met ezels en stenen enzo), over lokale marktjes lopen waar je de enige Westerse bent, etc.

Thailand was een groot avontuur. Veel leuke mensen tegengekomen, mooie dingen gezien en vooral veel avontuur. Het is moeilijk om een favoriete plek aan te wijzen, maar ik vond het noorden van Thailand leuker dan alle eilanden. Was veel meer te beleven. Ik ben meer van een scooter huren en rond rijden of een kano pakken dan op een strand liggen niks doen, dat verklaart een boel al denk ik.

Mijn volgende stop is waar het allemaal begonnen is (voor de blog letterlijk!): Kiwi-Land a.k.a New Zealand. Dus binnenkort meer Kiwi Adventures!

Reacties

Reacties

mama

Weer een leuk verhaal! Fijn om te lezen!
een goede vlucht toegewenst en doe vooral de groeten aan marsha.

Frank

Op zo'n markt ben je natuurlijk de enige wester*ling*...
Groeten aan Kiwi land en alle bekenden!!!

Erick

Welkom in weer een andere wereld! Vanuit Thailand komen invliegen is in ieder geval korter in tijd, want wat een kolere afstand normaliter..
Maar heerlijk nu. Voor jou een hernieuwde kennismaking..
Enjoy! We lezen je weer met graagte!
Erick

Mimy

Hallo, Joep. Wat een leuke verhalen. Wou dat ik er bij kon zijn. Veel plezier in N.Z. Ben benieuwd wat je beleeft. Groetjes uit Trins

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!