Het grote Kiwi avontuur

Chiang Mai revisited

Na even een vakantie van mijn vakantie te hebben genomen op koh lanta ben ik weer in Chiang Mai. De reis was heel heel erg lang. Eerst met de bus van koh lanta naar Bangkok (circa 18 uur) en dan nog eens de trein weer helemaal naar het noorden (12 uur).

En je bent Bangkok net weer binnen en gelijk moet je weer zoveel extra betalen om je vergeten camera uit de bus te halen... Bangkok is echt niet mijn stad. Chiang Mai wel. De mensen hier zijn een stuk vriendelijker en niet iets minder inhalig dan BKK.

De eigenaar van mijn hostel maakte Bangkok weer helemaal goed. Supervriendelijke man die mij had geholpen om een kamer te boeken in een hostel van een vriend van hem (meestal is het oppassen geblazen met de "vriendjes" van een Thai, maar dit keer ging het niet om zoveel mogelijk geld iut me te persen!)

In Chiang mai staan er een aantal dingen nog op mijn lijstje die ik de vorige keer niet heb gedaan: Thaise kookcursus, muay Thai gevecht bijwonen, en een Thaise massage ondergaan (het massage process zelf is alles behalve relaxt schijnt. Daarna moet je wel weer helemaal soepel zijn.

Er is inmiddels wat afgevinkt! Van een super leuk klein Thais ventje kregen we les in de Thaise kookkunsten. Het is eigenlijk verrassend simpel. Het moeilijkste is onthouden welke ingrediënten het eerste de pan in moeten (en het verkrijgen van sommige dingen in Nederland. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit verse kurkuma gezien, jullie wel?).

Ook ben ik naar een massage salon in een tempel geweest. Een Thaise massage voor mij SVP. Het duwen, trekken en kneden je helemaal soepel met af en toe een goed geplaatste duim, elleboog of knie. Het is niet ontspannend wanneer je er ligt en af en toe strekt de dame je zo ver dat je denkt dat je er iets aan over houdt. De dame in kwestie is trouwens geen 20 jarig thais bloempje, maar een grote Thaise mama. Als die met haar gewicht op je gaat zitten en vervolgens je schouder uit de kom trekt, dan voel je dat echt wel. Na de sessie van een uur hebben ze wel elke spier gehad (inclusief die in je gezicht) en ik voelde me inderdaad een stuk soepeler en relaxter.

Ik ben ook naar de zondag markt geweest. Degene die de post hebben gelezen van de zaterdagmarkt: deze is nog ietsjes groter! En druk. Een aantal kilometers aan kraampjes in het centrum van Chiang Mai.

Nu ga ik even met wat Thaise kennisen wat drinken in het grootste bar/disco van Chiang Mai en deze is geliefd bij zowel de toeristen en de locals: Zoe in Yellow!

Tot schrijfs!

Reacties

Reacties

mama

Nou, ik denk dat ik maar nooit een thaise massage neem.
lijkt me dat je er een gebroken gevoel aan over houdt.
mooi verhaal weer. ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!