Het grote Kiwi avontuur

Het verraad

OK, de titel is een beetje dramatisch. Ik voelde me wel zo. Hoe maak je mij blij hier in Thailand? Geef me 100 baht en laat me los op een nachtmarkt om alle voedselkraampjes af te gaan. Het voelde dan ook echt als verraad dat al dat heerlijke voedsel mij zo ziek kon maken! Ik had dus zware voedselvergiftiging opgelopen en kon de curries en het andere heerlijke voedsel niet meer aan. Vijf dagen aanzien en toen maar eens de dokter opgezocht. Bacteriële infectie waarschijnlijk en 1,5 liter iv vloeistof en antibiotica en andere pillen later en ik voel me weer stukken beter! Op naar de nachtmarkt voor voedsel! Hoewel ik de kippenworst dit maal wel laat liggen....

Goed dat was dus de eerste week op koh Lanta. Het was niet alleen afzien gelukkig. Ik heb het ook naar mijn zin gehad met twee Britse dames waarmee ik aan het optrekken ben. Met scooters het eiland rond, teleurstellende 'viewpoints' bezoeken, andere mensen helpen die van hun scooter zijn geflikkerd omdat ze niet kunnen rijden, cocktails drinken in een restaurant op een cliff uitkijkend op een strand tijdens zonsondergang (gewoon omdat het kon), een teleurstellende waterval bezoeken, een cool oud dorpje bezoeken, gezamenlijk irriteren aan een grote groep "chaves" (Britse 19 jarige dronken hooligans), een strand vinden vrij van van resorts en massa toerisme hier op koh lanta, het perfecte strand vinden in Railey en veel meer!