Het grote Kiwi avontuur

Change of plans

Mijn plannen zijn een klein beetje verandert. In meerdere opzichten. Op Koh Tao was ik eigenlijk van plan om alleen mijn open water PADI te doen. Dit geeft iedereen de mogelijkheid te duiken tot 18 meter en ik geloof dat er dan ook een instructeur aanwezig moet zijn. Nou is Koh Tao de goedkoopste plek op aarde om te leren duiken. Je kan van het prijsverschil met Nederland of Australië bijna je trip naar Thailand dekken, zoveel scheelt het. En onze super aardige, tikkeltje hyperactieve en perky Amerikaanse duik instructrice had niet veel nodig om mij te overtuigen om de advanced te doen met nitrox certificaat. Met advanced kun je (met een buddy) zelfstandig duiken tot 30 meter. Met nitrox kun je langer onderwater blijven. Op grote dieptes is het vaak niet eens de lucht voorraad in je tank die je limiteert maar het stikstof dat je opneemt in je bloed (zegt iemand caissonziekte of duikersziekte wat?). Nitrox is een gas mengsel met meer zuurstof en minder stikstof. Hierdoor kun je langer onderwater blijven.

De cursus was super. Ik had een leuke groep. Zo hadden we de oa Canadese torpedo (hij ging graag snel onderwater) en de Noorse schoonzwemmers (clubje meisjes van rond de 20). Veel gelachen met z'n allen! En natuurlijk een rondje applaus voor onze duik instructeurs van Ban's diving school. Naast Abby waren dat Drew uit Australië en Poli (Pauli/polli?) uit Israël. Aanraders als iemand leuke duik instructeurs zoekt!

Toen was het tijd om mijn vlucht te halen in Krabi. Dacht ik. Ik heb geen visum en 30 dagen later moet je dan zorgen dat je het land uit bent. Nou kwam ik een Amerikaan tegen in Krabi die ongeveer hetzelfde probleem had, maar dat de oplossing sneller en goedkoper is dan vliegen. Je kunt heel gemakkelijk bij een immigratiekantoor, die werkelijk overal zitten, je 'on arrival visum exemption' ding laten verlengen met 30 dagen. Kosten, 900 bht en een pasfoto. Dus ik kan nog net even langer in dit geweldige land vertoeven! Als ik dit eerder had geweten was ik wat langer op de 'Kohs' bij Tao gebleven. Aan de andere kant zijn er nog genoeg andere eilanden te vinden. Volgende bestemming: Koh Lanta!

Reacties

Reacties

mama

Ha joep, wat een bak! Als je het eerder had geweten. ....had je helemaal geen ticket naar Maleisië gekocht????????.
maar geniet van al die prachtige eilanden. Wij volgen je via de capitool-reisgids. Liefs van mama.

Merel

Mafkees! Je moet oppassen dat ik je niet kon opzoeken!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!