Het grote Kiwi avontuur

Het tropische Tao

Na een gruwelijk lange reis van Kanchanaburri ben ik eindelijk op het tropische ko Tao. Het is werkelijk prachtig! Op dit soort momenten is het wel jammer dat ik alleen reis, want dit zijn dingen die je toch graag wilt delen. Maar goed, ik ben te eigenwijs voor een reisgenoot ;-p. Als je van de boot afstapt wordt je overrompelt door mannetjes die allemaal graag willen dat je bij hen komt duiken of overnachten. Gelukkig door wat mensen te spreken en door mijn trouwe lonely planet wist ik ongeveer wie ik moest hebben. Na 50 meter lopen kwam ik een mannetje tegen van een duikschool op mijn shortlist die me er wel gratis heen wou brengen (toch weer 300 baht bespaard ????). Ja, duikschool! Ik heb me ingeschreven voor een PADI open water cursus en leer duiken tot een diepte van 18 meter. Ko toa is de uitgewezen plek om te leren duiken; ze geven de meeste certificaten uit van de wereld (of mss tweede na Cairns, Australië) en het is heel goedkoop (9000bht incl overnachtingen). Ik ben natuurlijk wel een Nederlandse backpacker op een budget. Volgens mij het ergste soort tourist. Kan ik hierna wel lekker duiken bij het great barrier Reef! Ik kon niet wachten om het water in te gaan dus ik had al even een duikbril gekocht en de zee ingegaan. Vlak voor het strand zwemmen al allerlei vissen, zeekomkommers, sponzen en meer! Een ware droom voor een amateur marine bioloog. Inmiddels heb ik al twee duiken erop zitten in de zee, na wat oefenen in het zwembad. De vissen en al het andere leven is echt geweldig om te zien. Alsof je rond zwemt in een zoutwater aquarium. Foto's laten nog even op ze wachten. Het dagprogramma is te vol (van 7 tot 5 vandaag) on even rustig voor de foto's te gaan zitten.

Reacties

Reacties

Erick

Wat leuk om te lezen dat je echt geniet van al dat "anders" om je heen. Die apen zijn dan weliswaar niet mijn ding, maar als ik lees hoe koddig jij die krengen beschrijft, voel ik me bijna schuldig.
De Thaise keuken behoort inderdaad tot de beste van Azië. Wat dat aangaat ben ik ook jaloers op je. Laat voorlopig de smaak van boerenkool maar aan je voorbijgaan. Kan wel even wachten.
Maak maar mooie kieken. Zoveel mogelijk, wat kan het schelen in dikoopt digitale tijdperk..
Je zult later pas bemerken, dat vertelde ik Sander onlangs ook, dat de mooiste plaatjes echter in je hoofd worden gemaakt.

Geniet lekker verder!


Lieve groet van Erick

mama

Het moet geweldig zijn zo'n tropische onderwaterwereld, maar daar zou ik niet tussen willen zwemmen. Al die glibberbeesten om je heen. Brrrrr. ik ben wel heel benieuwd naar de foto's. Liefs van je moedertje.

Hilde

Cool! Duiken! Haha, dat is wel wat anders dan leren duiken in een troebele plas in Nederland :)
Succes!

Joep

Ik heb inmiddels mijn padi open water certificaat! Ik mag duiken tot 18 meter nu! :-D

Miriam

Hoi Joep wat ziet het er allemaal fantastisch uit! Een hele andere wereld...! De onderwaterwereld is er ook één op zich.. Helaas durf ik zelf niet te duiken ha ha. Geniet maar verder van al het moois op deze aardbol!
Lieve groet Miriam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!