Het grote Kiwi avontuur

Bliksembezoek Lopburi en avontuurlijk Kanchanaburri

Lopburi is een van die plekken die je als toerist in Thailand eigenlijk wel moet gezien hebben. Niet omdat het bijzondere tempels heeft of dat het een heel erg speciale stad is, maar vanwege de aapjes. Zoals de lonely planet het omschrijft zijn de bewoners in een gevecht met de aapjes, een gevecht die de bewoners aan het verliezen zijn. Zelf heb ik het ook ondervonden toen ik met een plastic zakje met eten over straat liep. GRIS, en weg was mijn lunch…

Een van de tempels hier staat bekent als monkey tempel en is werkelijk bezeten van de aapjes. Ik was er heel vroeg en had het rijk voor mij alleen (als in geen andere touristen), maar had al snel gezelschap van drie hele jonge aapjes die het leuk vonden om in mijn nek te klimmen…

Hier ben ik snel een dagje geweest, volgende stop: Kanchanaburri. Het avontuurlijk Westen van Thailand! Ik ben al 15km wezen kanoen met een andere tukker die ik hier toevallig tegen kwam. Dat was best wel vermoeiend! Dag twee zijn we naar de beeldschone watervallen van Erawan gegaan (klinkt beetje LOTR of niet?). Dit zijn 7 cascades. Om de bovenste te zien moet je een heel eind klimmen. Ook een actieve dag dus! Gelukkig is goed eten nooit ver weg. Lekker eten kunnen ze hier!

Dag erop fiets gehuurd en naar een tempel in een berg gegaan. Die middag zal mijn lange reis naar het tropische eiland ko Tao beginnen.

Daar binnenkort meer over :-)

Gegroet!

Reacties

Reacties

frank

Waren dat nu de aapjes die in je nek sc***en? Die drie?;-)

Bob

Leuk verhaal Joep! Je doet vette dingen daar man, al heb ik zelf een hekel aan dat soort gedomesticeerde brutale kutapen. Echt nice dat je ook overal en altijd lekker kunt eten! Zet daar ook eens wat foto's van op je blog!

Groetjes!

Germa

Ik ben iedere dag benieuwd of er al weer een bericht van jou is. Wat zie en beleef je veel.
Heb je ook foto,s gemaakt van de aapjes?
groetjes Germa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!