Het grote Kiwi avontuur

Laatste Blog vanuit NZ

Daar is ie dan. De allerlaaste blog vanuit New Zealand. Na 6 maanden hier te hebben geleefd gaan we weer terug naar Nederland. Deze laatste paar weken waren zwaar. Met oa het afmaken van het verslag, maar ook het afscheid nemen van alle vrienden en collega's.

De laatste 2 dagen in Christchurch waren het afscheidsfeestjes. De eerste was van mijn flatgenoten. Een superleuk feest met allerlij spelletjes. We hadden ook een thema: Bad taste/dress (slechte smaak/kleding). Een van de flatgenoten is een vrij serieuze wetenschapper, maar had wel een van de beste outfits! En lol dat we allemaal hadden (ze kwam trouwens ook met de drankspelletjes

Laughing

De volgende dag was het afscheidsfeestje van Marsha en mij voor de collega's. Dit was een gezellig relaxt avondje, met leuke gesprekken en een lekker muziekje op de achtergrond. Op dit moment hadden we afscheid genomen van het gross van alle personen. Daria (een van de collega's) was ,samen met haar vriend, speciaal voor ons in Chch gebleven. Ze waren eerst van plan om op die dag naar het zuiden af te reizen. Ze hebben ons ook nog de volgende dag naar het vliegveld gebracht! Echt top!

Zondag laat in de middag naar Auckland gevlogen. In Auckland hadden we eigenlijk maar 1 dag. Zondags vrij laat aankomen, Maandag de hele dag en Dinsdag weer optijd naar het vliegveld. Onze tijd was dus een beetje gelimiteerd en konden niet heel veel zien. We zijn naar het War memorial museum geweest (HUGE!),

waar we een Maori experience show hebben gezien. In deze show kregen we traditionele muziek en dans te zien, samen met wat gebruikers voorwerpen, tijdsverdrijf, etc. En eindelijk een echte Haka! Was echt super om te zien.

Voor dit museum heb je minstens een dag nodig en dat hadden we niet. We zijn evenvluchtig langs de indrukwekkende Maori afdeling gelopen. Meer hadden we helaas geen tijd voor

Vervolgens wat langs de prachtige waterkant gelopen van Auckland. Auckland wordt echt helemaal omgeven door water en is een geweldige stad om te wonen als je van zeilen houdt. Ik geloof dat 1op5 Aucklanders hier een bootje heeft...

Tegen schemer zijn we naar de sky-tower gelopen. Het grootste gebouw in New Zealand.

Met een lift zoef je naar boven

en eenmaal aangekomen heb je een prachtig overzicht op de stad.

De toren bevat ook nog 2 restaurants. In beide gevallen moet je ruim van te voren boeken en ik had het idee dat het ietsjes buiten onze pricerange was (heb niet eens durven vragen!).

Nog iets gegeten in een klein Koreaans restaurantje en de dag was alweer op. Morgen staan we vroeg op om nog wat last minute souveniers te scoren en dan komen we weer op huis aan!

New Zealand was echt een geweldige en indrukwekkende ervaring en kan niet geloven dat we de 6 maanden er al weer opzitten. Het waren een behoorlijke intense 6 maanden en had het voor geen goud willen missen!!

Gegroet en tot gauw!

Germa

Leuk dat je nog even de tijd hebt kunnen vinden voor een laatste bericht. Ik wens jou en Marsha een goede reis terug. gr germa

Kim

JEEEEEEJ je komt eindelijk terug. wooohoooo

Frank

OK - die lift laat ik voor wat het is - bedankt voor de waarschuwing :)
We zien je snel!

Bob

Leuk laatste verhaal Joep. Jammer dat het zo gestress is geweest en je wat minder van NZ hebt kunnen zien. Maar ja zo gaat het altijd als er aan het eind iets belangrijks ingeleverd moet worden!
Zie uit om je weer te zien en een goede reis terug!

Tot snel!

Sanne

Tot woensdag broertje! Speciaal voor jou woensdag vrij genomen en daardoor busting my ass off :D

Merel

the kiwi came home!