Het grote Kiwi avontuur

Laatste week afstudeeropdracht

Zo. We hebben er alweer 5 maanden opzitten. Dit is de laatste week (officieel) dat we nog bezig zijn op het lab. Het ligt er een beetje aan of we al onze resultaten binnen kunnen krijgen, maar met een beetje mazzel hoeven we hierna alleen nog maar te concentreren op het verslag.

Afgelopen vrijdag hadden we onze presentatie voor de project groep gehad. Mijn titel was: Assesment of Serratia proteamaculans pADAP variants for novel toxins active against Costelytra Zealandica.

Was even behoorlijk zweten. Gelukkig is alles goed afgelopen. De informele sfeer hielp ook wel

Let vooral op de wijnflessen die half verstopt zijn achter de cola.

Het was gelukkig niet alleen werken. Zo zijn Marsha en ik ook nog naar een rugby match geweest van twee rivaliserende middelbare scholen. Wat erg leuk was, was de traditionele Haka. Een soort van oorlogsdans vanuit de Maori cultuur.

Ik heb hier ook een filmpje van, maar helaas is het te groot om het vanuit hier te uploaden. Kiwis lopen een beetje achter hier op internet: het is traag, langzaam, duur en is ook nog eens capped! enfin, de scholenzijn een beetje uitersten van elkaar. De ene school stond een beetje bekend als de school voor de modderlaarzen en boerenzonen, terwijl de andere vooral voor de rijkeluiskindjes waren (bovenstaande foto). En de rijkeluiskindjes zijn met een heel groot verschil verslagen (80+ tegen 7 oid).

Verder bestonden de avonturen uit een etentje bij collega's en mezelf buitensluiten uit mijn eigen huis... Heb via mijn slaapkamerraam (1ste verdieping) naar binnen moeten klimmen! Geen kleerscheuren verder. Na een zware dag en dan ook nog mezelf buitensluiten was ik eventjes zwaar gefrusteerd. Normaal zou ik me dan even uitleven door wat aliens aan flarden te schieten in een spelletje. Bij gebrek aan, heb ik me uitmoeten leven op wat onschuldig deeg. Resultaat was wel lekker. De koekjes, appelcompote en chocolade taart gingen er wel in (ben ik even blij dat ik niet op mezelf woon!).

Een van onze oude huisgenoten, Scott, gaat binnenkort weer terug naar de UK. Door de aardbevingen is hier nou weinig voor hem te doen. Een afscheidsfeestje dus in Hereford. Over aardbevingen gesproken; we hebben er de laaste tijd weinig gehad. Zou een goed teken kunnen zijn, maar de afgelopen ervaringen leert ons dat er meestal een grote volgt...

Aankomende vrijdag onze laatste officiële werkdag dus. De groep neemt ons uiteten voor het afscheid. Lijkt me weer erg gezellig!

En dan moeten we langzaam beginnen met afscheid nemen van Lincoln en onze labmaatjes. Wie weet is het een tot ziens!

groeten

Reacties

Reacties

Bob

Hey Joep!

Leuk verhaal! Fijn dat je presentatie goed ging. Nog ff een eindsprint en dan genieten! Wat een last van je schouders straks.

Nou heel veel succes met de laatste loodjes, hopelijk kun je de verwachte resultaten nog behalen voor je stopt!

Groetjes uit het koude Hengelo

Frank

Nou, ik ben blij dat je tenminste de eerstvolgende invasie kunt stoppen ;)
OT: Hoe verging het Marsha?

Lora

Hoi Joep,

Heel veel succes nog deze laatste daagjes.
Doe je Marsha de groetjes?

x
Lora

maria

Hè, gelukkig weer een vrolijk verhaal uit NZ. Tenminste ik moest hartelijk lachen over dat jezelf buiten sluiten. Typisch iets voor mijn verstrooide zoon. Teveel met de gedachten bij belangrijke dingen......... veel liefs van mama.

Sanne

Hoihoi jullie twee,

Fijn dat alles goed verloopt verder. Ik ben net begonnen met werken bij de Makro, vanavond tweede werkdag gehad. Leuk werken daar joh, super aardige mensen allemaal. Totaal ander niveau dan bij de Kruidvat, maar ja dat had je van tevoren kunnen bedenken. Verder weinig te melden eigenlijk, het is lekker weer hier op het moment. Sam was een tijdje ziek weer helaas. Gaat geloof ik nu wel beter..
Lees jij de reacties wel eens? Of krijg je daar een notificatie van?

Anyways. Veel plezier bij de laatste momenten :) Zie je alweer snel, tijd is gevlogen hè. xxx

Joep

Hoi,
Ja ik krijg altijd een notificatie van nieuwe berichten en lees ze altijd even door. Ik vind het altijd leuk om nieuwe berichtjes te lezen. Daar doe je het voor! ;).

groetjes

Sanne

Leuk :)

Wat ziet Marsha er trouwens mooi uit op de bovenste foto

maria

ha joep, schrijf je ook nog een blogje over je laatste (werkeloze) weken, daar? wat zijn jullie plannen voor de komende tijd?

tante Annie

Ha Joep bedankt voor al weer een kaartje. Het is leuk om te lezen wat je meemaakt. Ik lees zondags altijd even bij Germa de laatste nieuwtjes als die er zijn.
gr Tante Annie

Merel

hallo, leuk om je leuke verhalen te lezen!
hier loopt alles zoals altijd
ik heb vorige week te horen gekregen dat ik volgend jaar een (zo goed als) fulltime baan heb op mijn school en dat ik zowel klasseleraar als mentor word van een 2e klas!!!!! JOEPIE! de blag ging uit zegma....
erg fijn... nou voor de rest nu nog 1 weekje werken en dan lekker 7 goddelijke weken vakantie.
eigenlijk geen nieuws verder, oja met john is ook alles goed en met wammes ook.

kusjes van ons

Marsha

Hey Joep,

Super leuk verhaal weer!

En je mag je frustatie wel vaker op wat deeg uitleven, die chocoladetaart, appelcompote en deegkoekjes waren heerlijk :)
Ik wist trouwens nieteens dat je foto van mij had gemaakt tijdens de presentatie haha :P.

Maar goed, nog de laatste loodjes en dan eindelijk een welverdiende vakantie ;)

X Mars

Ps. Thanks Sanne, ik zit helemaal te blozen hier ;)

Merel

komt er nog een update of moeten we wachten tot de 17e?

ps Marscha, jij ziet er toch altijd leuk uit?!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!