Het grote Kiwi avontuur

Grote aftershock en teleconference (unrelated though)

Hoihoi,

Eerst; Marsha en ik zijn wederom ok. We hebben een grote aftershock gehad van 6.0 (feb 22 was 6.3). er zijn weer wat gebouwen naar beneden gekomen, maar wat ik heb gehoord waren dat allemaal gebouwen die een ' rode sticker' hadden gekregen. Dit zijn gebouwen die ernstige schade op hadden gelopen tijdens de feb aardbeving, en het is verboden om die te betreden. Nog geen verhalen gehoord van doden, wel een paar gewonden. Ik denk (en hoop) dat het mee valt met het aantal gewonden en dat er geen doden zijn. Meer nieuws zal beschikbaar zijn op stuff.co.nz tegen de tijd dat de meeste dit zullen lezen.

Onder deze gebouwen zijn er een paar winkeltjes die om het hoekje lagen van ons oude huis in Christchruch. Marsha en ik waren in Lincoln toen het gebeurde. We hebben toch wel even onder een doorframe gestaan...

Verkeer is chaos (zo is mij verteld) en denk dan ook niet dat ik naar Chch ga om het huis aan Hereford te bekijken.

Net daarvoor (rond 1PM) hadden we een teleconference meeting met AgResearch sites van Ruakura and Invermay). Dit was een leuke meeting omdat ik hier een pas echt zag hoe dicht dit bedrijf tot de boeren staat. Het ging over een model over de invloed van onkruid op de populatie van koeien en de kwantiteit 'milk solids' die ze produceren. Een kleinere afterhock werd gevoeldtijdens de meeting.

Ook zijn Marsha en ik erkend door het bedrijf. Voor ons harde werk en de geduldige studies zelfs naar de feb earthquake (ironisch dat we een grote afshock hadden net daarna...).

Wordt vervolgt.....

Reacties

Reacties

pap

Wow! Goed dat je zo snel blogt; ik las het net in de banner van CNN - voor de rest was er geen item over. Pfew - weer gerustgesteld!
Leuk, dat jullie erkenning hebben gekregen en dat je eens ziet voor wie je het allemaal doet.

mama

Jemig Joep, weer zo'n grote beving. Zal blij zijn je over 2 maanden weer hier te zien. Hoop dat het 'oude' huis het nu goed doorstaan heeft; jullie zijn met zijn allen zo druk geweest om het weer op te knappen. Veel liefs van mama en sterkte met de ( ongetwijfeld nare) beelden die jullie weer te zien krijgen.

Germa

Hoorden net op de radio over de aardschok. gelukkig zijn jullie oke .gr Germa en tante Annie

Mimy

Hoi Joep. Wij zijn op dit moment in Hengelo ( Franz en ik) En gaan morgen naar Terschelling. Hoorden net dat de aarde weer gebeefd heeft. Gelukkig is alles goed met jullie. Groetjes van de Trinser.

Merel en John

Hoi Joep en Marscha,

Fijn om te lezen dat jullie nog steeds safe zijn! Hou dat zo totdat we jullie hier weer hebben!

Liefs!

Sanne

Hey beiden,

't Houdt niet op met die aftershocks hè. Gelukkig is er nog niks ernstigs gebeurd. Hopelijk blijft dat ook zo

Groetjes

Lora

Hee Joep,

Pardon?!?!?! Alweer een 'beving' gehad? Bah, wat erg toch! Zelf zat ik een weekje in Frankrijk en ben ik gisteren terug gekomen, dus van een aftershock bij jullie heb ik helemaal niets meegekregen. Sjonge jonge, wat vervelend dat jullie dat weer mee moesten maken. Gelukkig lijkt de schade tot nog toe beperkt en nog veel belangrijker.... jullie zijn ongedeerd!

Dikke knuffel voor jullie allebei.

x

Lora

joep

Allen bedankt voor de lieve reacties! De nacht was ook nogal 'shaky'... Maar weer gewoon aan het werk vandaag! Groeten

Lettie

Hallo Joep, blij om te lezen via jou blog dat alles weer goed met jullie is. Krijg zelf geen contact met Mars, dus bij deze... Fijn dat jullie de erkenning krijgen die jullie verdienen. Groetjes Lettie

Marsha

Hey Joep,

Mooi verhaal weer. Ik weet niet hoe je het steeds doet hoor, een paar minuten na de grote aftershock was je weer aan het typen. Goed werk hoor ;) En ook bedankt iedereen voor de lieve reacties :). X Mars

sil

hey joepje

gelukkig zijn jullie ok!! was zeker wel weer schrikken, misschien zijn jullie er al wel een beetje aangewend maar ik niet :D
ga je nog nadat alles is afgerond rondtrekken? of zijn we je nog een keertje terug in NL?

dikke knuffel voor jullie beiden
liefs mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!