Het grote Kiwi avontuur

Weekendje weg

Dit was een 3 daags weekend, doordat de Queensbirthday een nationale feestdag is en we hadden de maandag vrij. We waren door een collega uitgenodigd om samen met hem, zijn vrouw en vrienden van hun een weekend door te brengen in Akaroa.

Akaroa is een klein dorp met maar ~500 permanente inwoners. Dit dorp was ooit een franse settlement en dit kun je nog zien aan de Franse straatnamen, die vaak met 'Rue' beginnen.

Dat is ook eigenlijk het enige Franse nog aan het dorpje. Wordt geen Frans meer gesproken en het eten lijkt ook verdacht veel op het voedsel dat je overal krijgt voorgeschoteld (wel altijd lekker)

De vrienden van onze collega hadden een prachtig houten huisje gehuurd in Akaroa. Met een buiten badkuip, houten veranda's en een kabbelend beekje dwars door de achtertuin lijkt me dit een ook een heerlijk huisje om zomers een keer af te huren (dus ik moet nog een keer terug

Wink

Lekker binnengezeten bij een haardvuur spelletjes doen en ook nog even lekker buiten in een heet bad gezeten.

Een heerlijk relaxt weekend, waar we akaroa een beetje een beetje verkend hebben,

spelletjes hebben gespeeld, gedronken, etc.

Maar zoals alle weekenden, was deze ook veel te snel voorbij!

Aan de andere kant, gaat het op het lab goed. Het is razend druk. We krijgen nog steeds een hoop op ons bord geschoven. Baas kwam vorige week met nog een nieuw projectje aan om 'eventjes' tussendoor te doen (eiwit expressie in pARA vectoren, voor de (moleculaire)biologen onder ons). We hebben nog maar een paar weken om onze werkzaamheden af te ronden. Dan moeten we ons verslag schrijven. Druk druk stress stress. Zucht.

Kim

dat klonk weer mooi hoor joepie. En jah, dat verslag he. Stress stress. Same here. En dan nog die presentatie pffff. Nog meer stress stress. wij moeten nog een weekje flink aanpoten. Dan maandag de 13e eindpresentatie. En hebben we nog ff wat daagjes om af te ronden en nog leuke dingen te doen. En al weer naar huus heen. Maar geniet nog lekker daar Joepie. Kus kus

frank

Mooie omgeving, man! En goed te horen, dat jullie op waarde geschat worden: anders had je niet steeds meer op je bordje gekregen.
Succes met je verslag (en de presentatie). Hoor van je!

Marsha

Mooi verhaal weer Joep! Nog even doorbijten en op naar het volgende avontuur. We komen er wel ;) X Mars

Lora

Wat hebben jullie het toch getroffen met al die lieve collega's die jullie overal mee naar toe nemen en van alles en nog wat laten zien. Maar aan de andere kant, hebben zij het natuurlijk ook met jullie getroffen; zulke leuke, lieve, grappige.... *slijm*..... knappige, geweldige .... *en nog meer geslijm* en briljante studenten die jullie zijn ;)