Het grote Kiwi avontuur

Fieldtrials Taupo

Dag 1

om 6 uur opgestaan om vervolgens rond 7 opgepikt te worden en richting het vliegveld. Daar aangekomen bleek mijn ticket niet te bestaan, en dat kwam waarschijnlijk omdat de verantwoordelijke persoon niet wist hoe ze mijn naam moest spellen. Afijn was uiteindelijk toch nog goed gekomen. Het vliegtuigje was een vrij klein propellor aangedreven ding. Nou vond ik dat opzich niet zo heel erg, het gaat alleen een stuk langzamer dan een jetmotor.


Door slecht weer iets later aangekomen. Even wat spul afgezet bij het motel in Taopo en gelijk doorgegaan naar de velden rond Rangitaiki waar we aan het werk moesten. Het was inmiddels 2 uur in de middag. 3 uurtjes gewerkt, weer richt motel, rond 7 uit eten (lamb shank) en daarna heb ik heerlijk genoten van mijn prive mineral hottub!

En omdat ik weer rond 6.30am opmoest staan ben ik al rond 10 wezen pitten.

Dag2.
Veel van hetzelfde. Vroeg wakker, ontbijtje in een lokaal cafeetje en door naar de velden. Daar hebben we van rond 8 tot 5 gewerkt. Nou zou je denken dat is een normale werkdag. Maar je zit wel op je knieen tussen schaap en koeien schijt, kleine vieze beestjes te tellen uit een homp aarde.

En je mag er geen missen! Aan het einde van de dag ben je dan ook helemaal kapot. Rond 7 wederom wat voedsel, hottub en slaap!

Dag 3
begint goed: regen en dichte mist.
Gelukkig werd het snel weer droog. Vandaag weer een lange dag gehad, maar de vooruitzichten zijn slecht voor morgen. Vandaag weer een hele dag op de knieen gras en grond uit elkaar te halen om die grass grubs te zoeken. De eerste fase bestond uit het tellen van grubs in een vaste hoeveelheid aarde, om vast te kunnen stellen of de populatie kleiner of groter is geworden. De 2de fase bestond uit genoeg grubs op te graven om vast te kunnen stellen of er een statistische waarneembare toename was van zieke grubs. Hier hadden we rond de 35 voor nodig. Nou waren die beestjes om sommige stukken heel moeilijk te vinden. Gelukkig was een andere collega overgevlogen voor een dagje om ons te helpen. En dankzij hem waren we redelijk bijtijds (half 6) klaar. Pfft 't zijn wel lange dagen hoor!

Dag 4,
zoals voorspelt was het weer inderdaad slechts in de ochtend. Wanneer het hard regent schijnt het dat je niet nauwkeurig grubs kunt tellen in de grond en heeft het dus geen nut. We konden een half uurtje langer doorslapen (wel tot 7!) en we waren vroeg richting Hamilton gereden. Hier is een andere campus van AgResearch. Ik heb geholpen met het invoeren van gegevens op de computer van samples die we hadden opgegraven. Ïn Hamilton ligt tevens het vliegveld waarvan we weer richting Christchurch vlogen.

Al met al een heel uitputtende week. Ik heb helaas niet echt wat kunnen zien van het noorder-eiland. De rit was wel mooi, maar niet heel bijzonder. En bijna niks van Taupo gezien. Het veldje waar we hebben gewerkt was wel heel mooi, en ben blij dat ik daar nog van kan genieten. Je moet namelijk oppassen dat je hier al die mooie landschappen normaal gaat vinden!

Reacties

Reacties

Bob

Leuk blogje Joep! Grappig om te lezen hoe zo'n week gaat. Het is inderdaad lastig om evenveel onder de indruk zijn van je omgeving als in het begin. :P Alles went, dat is gewoon zo!
En die prive hottub... dat is toch wel het beste van de week geweest of niet?! Vooral als het weer zo slecht is overdag, en je bent vies van op de grond zitten, lijkt er mij geen betere afsluiting van de dag mogelijk dan ff chillen in die hottub.

Groeten!

Kimmey

Weer leuk verhaaltje hoor joepie. Het ziet er echt mooi uit daar. En niet gewend raken aan die hottub he. haha.

frank

Klein propeller vliegtuig?!? Lijkt op een Saab of een Fokker. Stuk groter dan waar je verre familie (vanbortel.com) zich mee bemoeid.
En een hottub past nog wel ergens in de tuin ;) Desnoods trekken we de tuin van de achterburen erbij: staat nog steeds leeg.
Goed om weer iets te horen; en dat je beestjes uit de stront tellen zo leuk vindt :^

Sanne

Leuk verhaal Joep!

Marsha

Richard heeft je wel flink laten werken he Joep ;) Ik heb je wel gemist hoor hier in Lincoln! Ben blij dat je gelukkig nog je mineral bad had om nog een beetje bij te kunnen komen van al dat werk. Jammer dat je niet veel van het Noordereiland hebt kunnen zien, maar dat komt wel goed als we samen weer een trip plannen naar het Noorden ;)

Lora

Hee Joep,

Nou, ik vergaap me anders nog steeds aan die mooie kiekjes van je van het prachtige landschap daar.
Niet dat het landschap hier niet mooi is hoor, maar daar zijn we natuurlijk al aan gewend ;) haha.
Succes nog even.

x
Lora

merel

hoihoi

in 1x keer moet ik 2 verhaaltjes lezen!! leuk hoor, fijn om te lezen dat je daar ook nog daadwerkelijk wat nuttigs doet :P:P ik begon al te denken dat je alleen maar leuke dingen deed daar!

XXXX je zus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!