Het grote Kiwi avontuur

Pasen in New Zealand

Zomaar even een verhaaltje van de dagelijkse beslommeringen in NZ. Met deze keer Pasen!

Om een traditie in leven te houden: een Paasbrunch.

Iets wat onze familie eigenlijk altijd doet, en niet wou missen ookal zit ik aan de andere kant van de wereld. In de supermarkt opzoek naar traditioneel paasbrood en kaiserbrotchen, sjus en eieren. Alles gevonden behalve de kaiserbrotchen. Wat doe je dan als echte Nederlander? juist, je gaat ze zelf maken!

Met een recept van internet in de hand lekker zelf deeg gemaakt. Smijten en gooien met deeg op wat old school beats (serieus, wat is het toch met die kiwi's en die fascinatie voor de 80/90s?) werkt heerlijk ontspannend.

Het deeg verdubbelde zich bijna na de rust periode (misschien toch iets te veel gist?). Enfin, na een halfuurtje in de oven zagen ze er zo uit:

links, die van mij. Rechts de gekochte broodjes voor het geval dat ze niet te eten waren. Zo als jullie kunnen zien, zien ze er niet echt uit als kaiserbrotchen. Eerder vierkant dan rond en veelste bruin!

Samen met mijn goede mexicaanse vrienden de paasbrunch gehouden.

En mijn broodjes waren lekkerder dan die van de winkel :D.

Overigens zie je hier veel van dezelfde tradities als in Nederland: de choco-eieren, paashasen, etc zijn allemaal aanwezig!

That's all folk!

De volgende keer, citytrip naar het 'Windy' Wellington!!

Reacties

Reacties

kimmie

Heey joepie, leuk hoor. Ziet er goed uit. Ook maar keertje voor ons broodjes bakken als we terug zijn ? :D

Bob

Hey Joep! Leuk verhaaltje. Als ik dat zo lees mis ik je kookkunst wel! Als je terugbent maar snel weer koken voor je goede nederlandse vrienden ;) groetjes!

frank

Beetje bruin mag best, hoor. En je mag het thuis zo nog eens doen! En dan met gist?!? :respect:
Wij gaan zo idd aan de brunch

maria

heerlijke broodjes; ziet er goed uit Joep. Ook hier een uitgebreide brunch. Dit keer met een reuze beenham en Twentse asperges. Natuurlijk ook breekbrood en suikerbrood etc. We missen je wel aan tafel. We zullen een glaasje prosecco op je heffen. Veel liefs mama.

Merel

Voor mij even geen prosecco, heb gister al genoeg gehad, wel broodjes! JE mag voor mij ook een keertje broodjes bakken, echt respect!

X

Sanne

Huu ik had dit nog niet eens gelezen. Leuk verhaal.

Ik ga zo winkelen in e'de en vanavond uit eten met oma! Tapas. Zin in :)

Ik had laatst je motor gewassen en nu issie me toch stoffig.. #thanks to papa's project. Anyways ik haal 'r wel weer een lapje overheen. Voordeel van wax :P

Overmorgen ga ik op vakantie naar Slovenie. Jij ook nog veel plezier daar :) groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!