Het grote Kiwi avontuur

Roadtrip!

We hadden een weekendje waar we Lincoln even konden ontsnappen. Onze (ex-)huisgenoot Scott was van plan om naar Dunedin te gaan en Marsha en ik konden mee!

Het is ong 4-5 uur rijden naar Dunedin van Christchurch langs de practige kusten van New Zealand. We reden pas laat weg en hebben helaas het grote deel in het donker gereden. Voor het avondeten zijn we gestopt in het plaatsje Oamaru. Via een tip van de trouwe lonely travelers zijn we gestopt bij het Criterion hotel voor een hapje. Tegen de tijd dat weer waren was de keuken al gesloten. De kok was nog bezig met opruimen en bood aan om iets simpels in elkaar te draaien. Een heerlijk broodje vlees.

2 uur later waren we eindelijk op onze bestemming. en wat een cultuur shock; veel studenten, overal muziek en pubs. heel gezellig. We verbleven in een jeugdhostel, waar je goedkoop kamers kon krijgen. We hadden allemaal wel een eigen kamer, maar verder moest je faciliteiten delen (WC, Douche ed)

Kamer was net groot genoeg voor een bed en een stoel. Meer heb je ook niet nodig.

De eerste nacht zijn we met z'n allen flink uitgegaan tot een uur of 3-4 's nachts. Omdat er zoveel studenten zijn is er een goed nachtleven met gevarieerde pubs, café's en clubs.

De volgende dag was ik al weer om 9 uur klaar wakker en in mijn eentje door een deel van de stad gelopen. Ontbeten in een leuk klein cafeetje direct tegen over deze kerk:

Ik heb samen met Scott gelunched, aangezien Marsha nog in coma lag. Verder wat meer gezien van de stad, zoals de art gallery en een van de mooiste stations ooit:

De volgende weer was het typisch zuid-eiland weer. Beetje vergelijkbaar met Nederland in de Herfst...

Veel regen en wind. yay.... Perfecte timing om pinguins te bekijken! (hopelijk spat het sarcasme van je scherm). We hadden op de tour eigenlijk meer lol om de gids dan de pinguins zelf. Die waren er maar weinig en, doordat ze in de rui waren, deden ze ook nog eens helemaal niks.Verder de dag doorgebracht in een bioscoop (kings speech; erg goed!, in een bar en toen die sloot in de keuken van het hostel.

Maandag moesten we helaas weer terug. We zijn terug gereden langs Moeriki beach, Hier liggen hele grote ronde keien.

Ook op de terugweg lag Timaru, waar we een superleuk jaren 70 cafe hebben gezocht. Alsof je zo in de That 70s show stapt!

Overal lavalampen, hele vrolijke kleuren en typische 70ge jaren tunes! De namen hier geven ook genoeg reden om te lachen, zo is er een shag point en Muff road (voor degenen die geen handige britse huisgenoot hebben, zie ook urban dictionary).

Een heerlijk weekendje weg.

Op lab gaat alles ook goed. ik heb vorige week te horen gekregen waarom ik deze opdracht heb. dat was mij namelijk nog niet helemaal duidelijk. Ik werk met een bacterie soort die eigenlijk al uitgeplozen is en uitontwikkeld. met deze stam wordt al gebruikt als biopesticide, maar is niet super effectief. Mijn stam is een beetje speciaal. het bezit een kleinere plasmide dan gebruikelijk en heeft nog steeds (veel) van dezelfde eigenschappen. Ze willen weten waarom. hoe zien de gifstoffen eruit. zijn deze anders dan de anderen en wellicht commercieel interessant?

dat was het dan weer van mijn kant. Alle foto's zijn hier te vinden.

frank

Mooi he - die seventies... ;)

Kim

Heey joepie,
Wat gaaf hoor die roadtrip. En leuk dat jullie ff lekker zijn wezen stappen. Helaas kunnen wij dat hier niet aangezien Bob nog geen 21 is. Maar we gaan het binnenkort denk ik maar een keer proberen, want wordt helemaal gek van het niet uitgaan. haha.
En fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt over je onderzoek. Dat werkt altijd wat fijner.
Geniet nog daar.
kus kus