Het grote Kiwi avontuur

In queenstown

Na het laatste verhaal zijn we vrij snel gestopt bij een Macdonalds. Een heerlijke hamburger gehad (de mensen die mij kennen weten dat ik normaal MacD niet uit kan staan...)! en er was en werkend toilet! YES.

We waren net optijd weggegaan. We hoorden van een van de medewerkers dat de burgemeester had gevraagd zoveel mogelijk Chch te verlaten. We reden net voor de drukte uit.

De omgeving is echt supermooi. De reis was echt prachtig.

Bij een van de 3 meren (ergens in de buurt van de kaart marker) even gestopt voor een biertje en wat foto's.

We waren nog vrij rustig over wat er allemaal gebeurd was.

Pas rond middennacht aangekomen. De mensen kennen we eigenlijk niet, maar het is verre familie (achternicht oid) van mijn huisgenootje. We werden meteen heel vriendelijk ontvangen door Hayley. Ze had gelijk wat thee klaarstaan en we mochten meteen gebruik maken van de douches (dat was de eerste die we gezien hebben sinds de aardbeving, de auto zal voor buitenstaanders niet echt prettig hebben geroken. Zelf hadden we niet zo heel veel door, en de deo verhielp een boel! lol).

's avonds nog even de boel doorgepraat, ik heb nog even met familie gebeld en daarna gaan slapen. ik was zo moe dat ik niet eens de kleine aardbeving hier had gevoeld.

Het slapen en de douche heeft veel goedgemaakt. Maar het voelt heel vreemd om hier nu te zijn. Het is hier prachtig en rustig en leven gaat gewoon dor hier in Queenstown. Ik weet dat ik waarschijnlijk niks kan betekenen voor Chch, maar het voelt rot om iedereen daar achter te laten. Het begint nu pas echt door te dringen, we zijn wat meer uitgerust zijn en niet compleet meer in de survival modus. Mijn klasgenoot, Marsha, en ik hebben weinig drama gezien. We waren in Lincoln toen het gebeurde en ook de rit naar Chch hebben we geen (heel) ernstige dingen gezien. geen geplette bussen, geen lichamen op de grond... Alleen veel modder op de weg (liquifaction oid) en een paar huizen die een deel muur kwijt waren.

Het echte drama drong pas door toen we weer electriciteit hadden en TV konden kijken. ik denk dat de rest van de wereld veel meer wist (en weet) en eerder dan marsha en ik.

Andere huisgenoten hebben wel wat enge dingen gezien...

Voorlopig blijven we even hier. om even tot bezinning te komen en plannen voor de toekomst te maken. We proberen het beste ervan te maken en wat te genieten van de omgeving. Chch ligt nog compleet plat. Riool en water gaat waarschijnlijk weken duren, en misschien wel langer. Onwaarschijnlijk dat we terug kunnen naar ons huis. Ik hoop van wel, want het was een ontzettend leuk huis met hele warme mensen! realistischer is dat we moeten uitwijken naar de campus in Lincoln...

Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere avonturen hier in Qtown, ik ga nog even wat bijslapen!

groet,

Joep

Reacties

Reacties

pap

Joep, doe wat je kunt voor Chch - financieel zullen we je ondersteunen. We horen de verhalen van looters en dieven in Chch.
In the mean time: in Queenstown schijnen ze bungy jumping uit gevonden te hebben... hint, hint. Rafting is ook iets uit de buurt, etc, etc. Verzet je zinnen, kom er sterker uit!

Annemarie

Ik ben toch wel blij te horen dat jullie uit Chch zijn.
Fijn dat jullie nu goed onderdak hebben en ik kan me wel voorstellen dat de douche als een geschenk uit de hemel is ontvangen haha.
Ik moet er niet aan denken er zo bij te zitten nml.
Maak er het beste van he, en gewoon genieten van die mooie omgeving en al het andere!

Hou jullie taai!

Groetjes,
Anne

Bea

Hallo Joep, nog steeds fijn om te horen dat het goed gaat met jullie. Goed dat jullie positief blijven. Kom maar lekker bij en ook blijven doen wat je nu ook doet, genieten van de mooie dingen. Toi toi toi

Janneke

Hey Joep,

Ben super blij dat het goed met jullie gaat!!!
Hopelijk kunnen jullie het gewone leven weer redelijk snel oppakken! In ieder geval heel veel succes!!!

Groetjes, Janneke

b

glhf.
xo,
b

Lora

Hoi Joep,
Kan me voorstellen dat jullie onderweg even bijna de reden van jullie vertrek uit Chch zouden vergeten. Wat een prachtige omgeving. Ben me aan het vergapen aan het landschap ;)
Hou je taai!
x
Lora

maria

geweldig. Fijn dat jullie de tijd in Queenstown zo kunnen genieten. En wat een prachtige mensen, die Kiwi's.Liefs mama.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!