Het grote Kiwi avontuur

Weg uit Christchurch...

We hebben net een tweede nacht bij een collega in de woonkamer geslapen. Op banken, matrassen en op matjes. Ondanks enkele naschokken hebben we eigenlijk allemaal aan een stuk door geslapen. We zijn nog steeds oververmoeid.

Het is allemaal nog een beetje surreëel. Waar wij zitten valt het eigenlijk best mee. We hebben weer elektriciteit en voor drinkwater moeten we het hoekje om om wat uit een grote watertank te tappen. Ook hebben we nog genoeg voedsel. We hebben meteen uitgezocht wat we meteen moesten koken/eten en wat nog even bewaard kon worden. Het is ongelooflijk hoe snel je overschakelt naar een survival modus: je denkt gelijk aan onderdak, drinkwater en voedsel. De rest is dan voorlopig even bijzaak. Zo is het alweer sinds de aardbeving dat we een douche en schone kleding hebben gezien.

Iedereen probeert eigenlijk iedereen te helpen. Je word constant gevraagd of alles goed is. Ook hebben al een hoop mensen de stad verlaten. Er is haast geen enkele vlucht meer te verkrijgen van Christchurch tot Zondag. Air New Zealand heeft haar prijzen verlaagt naar 50NZD voor elke vlucht uit Christchurch. Je ziet dat een hoop bedrijven erg begaan zijn met het lot van de mensen uit Chch.

We hebben besloten om Christchurch voorlopig voor een paar dagen te verlaten. Ik zit in een huurauto, die door jucy car rentals gratis aan ons is meegegeven. Alleen verzekering en benzine!
Samen met 3 huisgenootjes en onze huisbaas opweg naar Queenstown. Daar hebben we voor de eerste paar dagen gratis onderdak bij familie van 1 van de huisgenootjes.

Dit is trouwens niet het hele huis. Een huisgenoot heeft NZ helemaal verlaten, nog een is door haar school naar een andere stad verhuisd en de laatste 2 zijn naar het noorden gegaan.

Maargoed we zijn nu opzoek naar een hele koude cola en een warme douche. En hopelijk is queenstown wat minder schokkerig dan Chch. Ook nu zijn er nog een boel naschokken, waarvan sommige de haren rechtop laten staan.

Er staan wederom wat foto's om mijn picasa site (zelfde album, zie laatste foto's), omdat dit nog even wat makkelijker is. Er zal spoedig een verhaal volgen van het geweldige weekend dat we hadden voor de aardbeving. Ik ben in ieder geval in goed gezelschap!