Het grote Kiwi avontuur

tweede weekend christchurch

Zo, de eerste week zit er weer op in NZ.

Deze week eindelijk bij gekomen van de letjag, lekker de stad wezen verkennen, naar het strand geweest, een aardbeving meegemaakt en een grote plasmide (ik geloof 150kb(!)) geisoleerd.

Kortom genoeg avontuur.

De aardbeving was op vrijdag in de namiddag en had een sterkte van 4.0. Het epicentrum bevond zich 20km van het lab, waar ik op dat moment was. Het gebouw stond een beetje te rammelen, maar verder voel je er eigenlijk weinig van. Het leek (en klonk) alsof een grote dieselgenerator werd aangezet.

De zaterdag zijn Marsha en ik even de stad ingeweest en we hebben de botanic gardens bezocht in het midden van Christchurch. Heel erg mooi.

Het leuke is, is dat er eigenlijk altijd wel wat te doen valt in het weekend. Zo was er vandaag (zondag) een openlucht optreden van een cabaret groep over rugby. Toneelstukken, gedans, gezang en vooral veel humor. Niet dat ik veel begreep van het rugby aspect.
Ook als er geen optredens zijn, kun je een kano huren om door het kanaal te peddelen, of gewoon een boekje lezen, wat rond lopen of een beetje bijslapen. De lokale bewoners lijken maar graag gebruik te maken van dit park en geef ze is ongelijk!

Ook hebben we dit weekend naar een auto gekeken en wel een Mazda Lantis Type R. De lokale marktplaats.nl (trademe.co.nz) had een goeie staan op loopafstand. We hebben, samen met onze landlord (John), de auto bekeken en een proefrit gemaakt. Althans, John dan. Wij moeten nog steeds wennen aan het feit dat ze hier aan de andere kant lopen, fietsen en rijden. De veiling loopt af op maandagavond en zit op dit moment nog ver onder marktwaarde. De verwachting is dat de prijs nog een eind zal stijgen. Mocht dat niet het geval zijn, dan hebben we begin volgende week al een auto!!!

Dezelfde dag zijn we ook nog wezen winkelen en even naar het strand geweest (southshore) van Christchurch.

Het weer hielp niet echt mee en het strand was niet echt geweldig. Daarom maar snel weer weggegaan en een collega opgezocht die daar toevallig in de buurt woont. Daar hebben we even wat gedronken. Vervolgens zijn we weer terug naar onze kamers om even bij te komen en door naar het bruisende nachtleven van Christchurch.

Het speelt zich voor het grootste gedeelte af rondom Sol square. Daar was het die avond zo druk dat je er schouder aan schouder stond (foto).

Dat was helaas alweer het einde van dit weekend. Morgen weer aan het werk op het lab.

Ik heb het ontzettend naar mijn zin hier, ik ben benieuwd of de rest van het jaar ook zo geweldig blijft!

Cheers mates ;-)

Sanne

Hey leuk te horen dat je het naar je zin hebt

"Jeweetwelwie" was Merel ;) Ach we vinden het allemaal heel erg leuk te lezen hoe het daar gaat hoor.

Kun je ook een foto van je eventuele auto opsturen? Of op je blog zetten natuurlijk.

Ik was gisteravond (zondag) naar de bios gegaan, kom ik terug hangt de buitenspiegel eraf..... lekker dan.

Groetjes aan Marscha en nog veel plezier daar

frank

Hoe is het met de auto afgelopen? Hoor niks meer (dus hij werd te duur?)

Bob

Joepie! Klinkt wederom allemaal erg leuk! Hou je ons op de hoogte over de auto?

Fijn dat je het naar je zin hebt enzo maatje. Ik hoop ook voor je dat het zo blijft, maar daar ga ik toch eigenlijk wel van uit! Het is inmiddels al weer bijna weekend (voor jou al helemaal, met je 20 uur voorsprong!). Al weer nieuwe plannen gemaakt?

Bij ons is het een beetje stilgevallen op de blog, maar dat komt omdat we thuis nog geen internet hebben. Wordt aan gewerkt!

Je hoort snel van ons! Groetjes!