Het grote Kiwi avontuur

In nieuw zealand

Die vlucht van Hongkong naar Auckland vergde toch wel heel erg veel, maar hebben we toch ook maar mooi overleefd. De eerste ervaring met NZ zijn gelijk al erg positief. Geen gezeur bij de douane, het biosecurity gedoe was ook niet erg en gelijk daarna even een praatje gemaakt met de mensen van een koffiestand (wat een geweldig accent trouwens!).

Het lijkt wel of het hele land niet even een ietsjes langzamer werkt. Heel relaxed allemaal.

De 4 uur op het vliegveld was redelijk te overbruggen. Van de laatste vlucht van Auckland naar Christchurch heb ik weinig van mee gekregen. Het was ook een 1,5 uur ofzo.

Bij de uitgang van het vliegveld stond John, onze huisbaas, ons al op te wachten. Heerlijke down-to-earth en laid-back. Met de taxi naar het het huis waar ik eerst maar is gedoucht heb. Het huis is trouwens heel erg groot.

Even met de rest van de bewoners wat gedronken en daarna (eindelijk!!) naar bed gegaan.

Nu is het vrijdag middag rond 12en en ik zit hier lekker in de korte broek en T-shirt van het mooie warme weer te genieten. Strakjes even de binnenstad verkennen. De rest van mijn dag ligt nog helemaal open (heerlijk!).

We hebben nog een paar dagen voordat we in het lab aan het werk gaan. We kunnen die tijd mooi gebruiken om de omgeving een beetje te leren kennen.

Tot schrijfs!

Joep

Reacties

Reacties

dr RZQ

Leuk om jullie op deze manier te volgen. Allebei veel plezier en succes! Groetjes aan Mary-Ann.

Ik kom snel een keer op bezoek.... NOT! :(

Kimmetje kim

Heeey daar, leuk dat je het zo naar je zin hebt joepie. :D ik ga skype nog wel ff bekijken, maar vandaag niet zo veel puf meer voor. haha. Lange dag gehad. kusjes

Bob

Mooi dat je vlucht goed is gegaan Joepie! Ben benieuwd hoe het daar is verder. Ik hou je in de gaten!

je-weet-wel-wie

Hebben overleefd is met een d. En is het niet new sealand met een s? Verder fijn om te lezen dat je uiteindelijk over bent gekomen. We houden je in de gaten! X

Joep

nee ik weet niet wie, want eigenlijk de hele familie bestaat uit betweters :p. En new zealand is niet met een Z. De naam komt namelijk van onze provincie Zeeland en niet van het Engelse "Sea" ( ik neem aan dat je daar aan dacht?).
Maar ik zal ff de t naar een d veranderen

frank

Als betweter moet ik dan natuurlijk roepen New Zealand, of Nieuw Zeeland, niet een combo (nieuw Zealand).
:grin:

frank

Leuk dat het kaartje nu wat laat zien - zelfs de Auckland stop staat erop. Al een beetje over de jet lag, of griep heen, of wat jullie ook meegenomen/opgelopen hebben?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!