Het grote Kiwi avontuur

Hongkong

Hongkong is echt de meest vreemde stad die ik tot nu toe heb bezocht. Heel veel (vooral vreemde) indrukken opgedaan.

De vlucht zelf duurde lang. Gelukkig heb ik nog een beetje kunnen slapen. De rest van de tijd heb ik me kunnen vermaken met het in-flight entertainment systeem en door een praatje te maken met mensen in het vliegtuig. Leuk waren de maaltijden, lekker gekloot met stokjes en noedels.

Eten was best te doen, behalve het ontbijt. Een soort grijze drap die ook niet erg veel mensen lekker vonden...

Na een heel vermoeiende vlucht van 10 uur hadden we toch besloten om Hongkong in te gaan. Maar eerst eten, opfrissen en de koffers ergens dumpen (in die volgorde). Na de lekkere bami opzoek gegaan naar opfrismogelijkheden. Er bleken douches aanwezig te zijn op het vliegveld, die we na 3x vragen eindelijk hadden gevonden. Voor 150HKD kon je een complete badkamer een tijdje huren (met WC, douche en wastafel) om even te douchen, tanden te poetsen en een schoon shirt aan te trekken. Geld goed gespendeerd!

Nadat we de koffers ergens in een kluis hadden gedumpt, de metro gepakt naar de binnenstad van Hongkong. We hebben even staan klooien met kaartjes. Gelukkig zijn de mensen hier erg behulpzaam en werkt de metro voortreffelijk.

In Hongkong zelf is het vrij moeilijk de weg te vinden. Dat zou ook de vermoeidheid kunnen zijn... Ik heb het gevoel dat er weinig staat aangegeven op de weg. Beetje lopen dwalen, uiteindelijk op Ladies market terecht gekomen. Helaas was die nog niet open, blijkbaar is 10.30 (lokale tijd) te vroeg voor de chinezen.

Maargoed, we lopen vrolijk verder! Dit keer richting een restaurant in de buurt Jordan. In het restaurant spraken ze geen Engels, en toch hebben we het voor elkaar gekregen om eten te bestellen. Op de menu kaart stonden 163 verschillende dingen en een van de obers had er wat aangekruist. We waren even niet zeker of we echt iets hadden besteld! Gelukking kregen we vrij dumpling met garneel en iets wat vrij veel op varkensvlees leek. Veel gelachen om elkaar, omdat het eten met stokjes nog niet echt soepel ging. Wel waren ze erg lekker!

Hierna nog even de Ferry genomen richting Central en daarna terug op het vliegveld. 7 uur gehad en nog 7 uur te gaan(!).

Te uitgeput eigenlijk om nog iets te gaan doen. Nadat we al even de weg kwijt waren op het vliegveld hebben we ook maar besloten om niet meer de stad in te gaan. Hongkong is echt wel een stad waar je een paar dagen voor nodig hebt om je een beetje te kunnen orienteren.

Op de terugweg zullen we, wanneer mogelijk, hongkong wat langer bezoeken.

papa

Hey, wat leuk, dat jullie dit nu al erop hebben gezet! Wij (het thuisfront) vroegen ons al af hoe het gegaan was. Suc6 zometeen naar NZ! Laat je je adres ook nog eens weten?
PS Oma is mobiel te bereiken

lolx

zolang je dumplings blijft bestellen kan het volgens mij niet fout gaan xD.

operatie Oma

is goed verlopen. Nog een beetje groggy van de morfine.

Bob

Joepie! Nice dat je toch nog iets hebt kunnen doen in HK, ook al is het niet veel. Die badkamers op het vliegveld klinken goed! Wel fijn dat er zoiets is.

Laat snel weer van je horen als je in NZ bent! Ik ben zeer benieuwd!

Groeten vanaf de andere kant van de wereld