Het grote Kiwi avontuur

Wandelen in Paradijs en Thermale baden

Ow wat is het fijn om weer met een laptopje te kunnen werken. Vandaar ook deze post met foto’s!

Na een aantal rustige dagen heb ik er een avontuurlijk weekend op zitten! Ik ben met Marsha en haar vriend John naar het Abel Tasman park gegaan. Dit park ligt in het noordoostelijke puntje van het Zuider eiland en is best wel even rijden. Onder weg hebben we natuurlijk een aantal stops gemaakt bij diverse uitzichtpunten en watervallen.

Nieuw Zeeland is zo'n ongelooflijk mooi land.

Bij een waterval hoorde we wat ritselen in de bosjes. VERREK EEN KIWI! John hielp ons snel uit onze droom. Kiwis zijn nachtdieren en zeldzaam. Dit is een Weka (locals zeggen Wika) Ze lijken veel op elkaar, maar kan zo gauw niet op google vinden of ze nauw verwant zijn.

Helaas was het beestje te snel voor een goede foto...

We hebben in een hostel in Kaiteriteri gezeten, een dorpje net buiten de grens van het nationale park. Kaiteriteri heeft hele mooie stranden. Net goud. Zo mooi!

Dit was ons start punt waarvandaan we een ontzettend mooie wandeling van een aantal uren hebben gemaakt. Wat van de plaatselijke natuur kunnen bewonderen. Onder andere de 'silverfern' komt hier vrij veel voor. Dit is oa het symbool van NZ en wordt zo genoemd vanwege de zilveren onderkant van de bladeren

Natuurlijk maakt het lopen ook hongerig. Gelukkig waren er zat mooie plekjes om even van een lunch te genieten.

Het was helaas wat miezerig. Waardoor de turquoise zee en gouden stranden niet helemaal tot z'n recht kwamen tijdens de wandeling. Gelukkig was het op de dag van vertrek wel zonnig waardoor we de gouden stranden alsnog hebben kunnen bewonderen.

En dan was het weekend voorbij en weer tijd om naar Christchurch te gaan. De weg is best lang en dus moet je wel af en toe stoppen om wat te eten.

Op de terugweg hebben John en Marsha mij afgezet bij Hanmer springs. Dit is een dorp dat bekend staat om zijn minerale hotpools en is een geliefd weekenduitje voor de mensen van Christchurch, want het ligt er maar 90 minuten rijden vanaf. De thermale baden zijn ontdekt in 1859 door de eerste 'Pakeha' (wit persoon in Maori). Voordat de eerste gebouwen er neer waren gezet was het een natuurlijk bad waar mannen en vrouwen omstebeurt in bad gingen. Een rok of broek aan een paal lieten de mensen weten welke sekse op dat moment aanwezig was. Voordat ik me liet zakken in een van deze heerlijke baden, had ik eerst een goede hike gemaakt van circa 5,5 uur langs een waterval in de buurt van Hanmer Springs

en heb even boven de boomgrens gewandeld en wat mooie foto’s kunnen nemen.

Hierna had ik die baden wel echt verdiend. Sommige delen van het pad waren best stijl en/of lastig begaanbaar en precies wat ik me voorstelde wanneer je het over een track avontuur hebt in NZ

Gelukkig waren de baden erg lekker en ontspannend!

De volgende dag voelde ik mijn spieren wel (vooral kont, vanwege de stijlheid van sommige stukken). Ik was met wat mensen aan de praat geraakt in het hostel en die gingen toevallig ook naar Christchurch en kon mooi met ze meeliften! Yay.

Nu weer terug in Christchurch. Laatste paar dagen alweer, want woensdag vlieg ik weer naar Auckland. Dit weekend is gevuld met allerlei etentjes, feestjes (huisgenoot Nara ontvangt haar BSc diploma!), lunchen en andere leuke dingen. Daarna moet ik alweer gedag zeggen tegen Marsha en John…..

Reacties

Reacties

mama

Alweer zo'n leuk verhaal!
en inderdaad alleen al vanaf de foto's kun je zien wat een prachtig land NZ is.
Jammer dat je al weer zo snel afscheid van Marscha moet nemen, maar ach...er wacht weer een nieuw avontuur.
Liefs van mama.

Bob

Ha! Eerste :-)

Leuk verhaal weer Joep! Ik denk dat ik zelf toch liever in zon "Westers" land rondreis dan in een land als Thailand. Al is dat natuurlijk wel een stuk avontuurlijker. Qua omgeving is het natuurlijk niet te vergelijken. Maar God wat is NZ toch mooi! Je krijgt de natuur ook prima op je platen. Erg mooie foto's.

Groetjes Bob

Bob

*Nee! Maria was me weer net voor :-p waarschijnlijk op een paar seconden :-p

#tochnietdeeerste

Merel

Hahahaha Bob!

Mooie foto's Joepie!

joep

@bob. Je zou toch SE Azië eens moeten overwegen. Reizen is over het algemeen makkelijker door alle Backpackers. Ze zijn er best wel op ingespeeld. Avontuurlijk, super mooi en lekker goedkoop ;-). Ik zou eigenlijk eerder Thailand aanraden voor eerste keer backpacken dan nz, vooral omdat het zo makkelijk is om ergens te komen door alle treinen, bussen en minivan services.

Erick

Hé Joepje,

Wat goed je weer te lezen en die mooie prenten te zien.
Zelf ervaren is natuurlijk het allerbeste, maar wat kan delen van dit alles toch ook fantastisch zijn!

Enjoy!
Grtz Beer en Erick

Andrea

Wow wat mooi!

hilde

Abel Tasman!! Heb je de Split Apple rock gezien?

joep

@Hilde: Jazeker!

Marsha

Dat was een gaaf weekend! Dat zijn nog eens mooie lunchplekjes, ofnie dan? ;) Super leuk om weer eens samen op een trip te zijn geweest. We zijn ook nog naar Nelson geweest bij Senait. Daar wil ik ook nog wat foto's van zien ;) Ben blij dat je het zo naar je zin had hierzo. Xx Mars

Tom

Ziet er gaaf uit Joep!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!