Het grote Kiwi avontuur

Zaterdag Night market Chiang Mai en pai

De zaterdagnacht markt van Chiang Mai is bijzonder. Een grote straat wordt helemaal afgezet en er zijn allemaal kleine kraampjes waar je van alles kunt kopen. Van insecten om te eten tot souvenirs. Het is mij niet helemaal gelukt on de straat helemaal af te wandelen zonder wat dingetjes te kopen.

Dus packbackers op een klein budget, wees gewaarschuwd.

Nog een voordeel van deze markt is dat het letterlijk on de hoek van mijn hostel was (teeraya boutique).

De dag erop ben ik met een minivan naar Pai gegaan. Een heel mooi hippie-achtig bergdorpje. Ik zit in een hostel die ietsjes op de heuvel ligt en daarom ontzettend mooie uitzichten heeft. Het heet darling’s viewpoint, naar de eigenaresse die zichzelf Darling heeft genoemd en verder ook iedereen aanspreekt met Darling. Pai is opzichzelf niet eens heel bijzonder. Het is een heel klein dorp met niet super veel dingen om te bekijken binnen de stadsgrenzen. Wat het bijzonder maakt zijn de mensen. Hier zitten vooral veel hippies. Vegetariers en veganisten kunnen hun hart ophalen en ook kun je hier lekker aan de tarwegras shotjes zitten...Gelukkig zit er een hamburger joint om de hoek waar gewoon lekkere hompen vlees op een broodje serveren!

‘s Nachts kun je hier lekker chillen tussen alle mensen in barretjes waar je onderuit gezakt naar live muziek luistert. Overdag huur je een scooter om de omgeving om Pai heen te bekijken. Daarom gaan mensen naar Pai. De meeste mooie vista’s zijn slechts een paar minuten op de scooter rijden. De canyon om de hoek waar iedereen de zonsondergang bekijkt, onderuitgezakt in de hotsprings of olifanten aaien die langs de weg staan. Ik dacht eerst dat ik hier maar twee dagen zou zitten, uiteindelijk zijn het er iets meer geworden. Na twee dagen in Darling’s ben ik verhuist naar mijn eigen bamboo hutje bij de rivier (voor hetzelfde geld als de 5-persoons dorm!)

Nu is het tijd om langzaam maar zeker naar het zuiden van Thailand te reizen. Ik stop in Sukhothai, wederom een oude hoofdstad van een periode waar dit gebied veel invloed had en dus veel mooie tempels ed heb. Het is 5 uur met een gammele bus, maargoed. Overleef ik ook weer.

Tot snel weer!

Reacties

Reacties

Michael

Leuke blog weer! Je hebt op de markt toch wel afgedingd he? Anders betaal je te veel ;-)

mama

Man, man. Wat een mooi verhaal weer. Ik kan niet wachten tot ik alle (duizenden ) foto's te zien krijg.

Erick

Wat een fraai verslag! Ik chill ook liever in gezelschap van een hamburger en een biertje..... Leuk om te lezen dat je je óók de sfeer goed laat smaken!

joep

Erick; leuk dat je ook meeleest!

Mimy

Hoi Joep. Door al jouw verhalen word ik weer herinnert aan mijn tijd in Indonesie. Veel van wat je schrijft over de markten, het eten van de traat etc. heb ik ook beleefd. Is erg interessant jouw ervaringen te lesen. Geniet er van. Liefs uit Trins.

mama

En dan te bedenken dat je nog maar 2 en een halve week weg bent.
wat zul je de rest van jouw jaar nog zien en beleven?
Zo te zien en te lezen geniet je volop.
liefs van mama.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!