Het grote Kiwi avontuur

De slaaptrein naar Chiang Mai

Het nadeel van reizen zonder laptop is dat je weinig de kans krijgt om foto's te uploaden... Ik zit nu in een internetcafe in het oude stadscentrum van Chiang Mai, ookwel bekend als de bloem van het noorden. Ik ben hier gekomen met een slaaptrein en tegen alle verwachtingen in was het een superervaring. Ik geloof dat het mijn beste nachtrust was (en is) hier in Thailand. In de trein heeft elke coupe zijn eigen mannetje die langskomt de bedden opmaken. Snel erin geklommen en tegen de tijd dat ik weer wakker was, was het nog maar twee uur naar Chiang Mai (van de 12)!

Na even wat douchen en opfrissen had ik al snel kennis gemaakt met Kirsten, een Amerikaan. Samen met haar heb ik 1 scooter gehuurd voor het schokkende bedrag van 150bht pp (oftewel 4.10euro

Cool
). De scooter was dan van ons voor 24 uur en we zijn samen de bergen ingereden om de beroemde tempel "Wat Phrathat Doi Suthep". De link laat de mooie bochtige weg zien waarover je rijdt. Het uitzicht was echt geweldig.

Het rijden lijkt eng in Thailand, maar zit wel een soort van logica in. Echte regels zijn er niet, iedereen let gewoon op elkaar en ontwijkt de vele Auto's, tuk tuks, scooters en fietsen.

De volgende dag was het tijd voor wat actie en ik heb een 2daagse jungle trek geboekt. De trek schijnen allemaal een beetje de zelfde opzet te hebben: Je wordt eerst langs allerlei marktjes gebracht in de ochtend waar je natuurlijk je portemonnee mag trekken voor prul. De middag is dan de echte jungle trek. Je wordt in de bossen afgezet en je loopt een uurtje of twee ofzo door de jungle. Halverwege werden we voorgegaan door twee honden die ons naar het olifantenkamp begeleiden. Het kamp was gemaakt van bamboe. Ongelofelijk wat ze er allemaal mee kunnen. De wietbong, waar onze thaise tourgidsen geen genoeg van konden krijgen, bestond ook uit bamboe. Die dag mochten we een half uurtje op olifantenrijden en ze wassen. De avond werd gevuld met eten, drinken, gitaar en gezang. Een van onze begeleiders en een aantal koreaanse gasten konden ontzettend goed zingen.

De dag erna bezochten we nog een waterval en hebben we geraft. Al met al een ontzettende leuke trip.

De rest van mijn dagen heb ik vooral gesleten met het bezoeken van de vele tempels en marktjes hier in Chiang mai.

De fotos kunnen jullie vinden in het menu. Door het missen van mijn laptop is het een heel gedoe om de foto's in het verhaal te krijgen. Vandaar.

Tot de volgende blogpost!

Reacties

Reacties

Marsha

Wat een avontuur heb je weer beleeft daarzo. Cool hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!