Het grote Kiwi avontuur

Ayatthuya and chiang mai

21 januari.

Bangkok was echt niet mijn stad. Te duur ook. Ik zit inmiddels in de universiteitsstad Chiang mai. Via een stop in Ayatthuya, waar ik twee nachtjes heb geslapen. Ayatthuya is een oude hoofdstad van Thailand en was ooit heel rijk en machtig. Dit is nog te zien aan alle oude tempels in de stad. Deze stand was gelijk ook stukke. Goedkoper. Met een paar mensen die op straat en in de trein had ontmoet hebben we voor 150bht op in een dorm geslapen! Helaas wel een koude douche...Het Thai eten trouwens de hele dag door. Ik zou er wel een kunnen wennen ;-). Het is even wennen, maar het straatvoedsel is erg goed en vooral lekker goedkoop. Voor 40-50Bht (1-1,5€) had ik meestal een redelijk avondmaal of ontbijt. Hey vervoer is ook altijd een avontuurtje. De bussen in Bangkok stoppen nauwelijks om je erin en eruit te laten. In de trein naar Ayatthuya stonden de achterdeuren open en de ferry naar ayatthuya (het is een eiland) vanaf het treinstation is een soort van omgebouwd vissersbootje die je maar moet zien te vinden in een klein steegje en

Vanaf Ayatthuya heb ik de slaaptrein genomen naar waar ik nu ben (Chiang mai). Ik heb (verrassend) de reis zo'n beetje geslapen.

Ik ben hier net aangekomen dus over een paar dagen meer over mijn avontuur ;-).

Reacties

Reacties

mama

Hoi joep,
leuk om te lezen dat je al zo ver door het land gereisd bent.
wat beleef en zie je al veel. Afgezien van het feit dat ik je mis, ben ik ook wel stikjaloers. Liefs van mama.

Jan Berns

Ik wil ok graag het verslag lezen, kun je het mij ook sturen.

joep

@jan,
Bedoel je dat je een mail wil ontvangen wanneer er een nieuwe blog is? Dan moet je jezelf over inschrijven op de maillijst. Dat kan ik niet voor je doen.
Groetjes,
Joep

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!